  • Date: Sun, 04 Mar 2007 19:38:22 +0100
    From: castrol <j...@w...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Fotografowanie w marketach
    <es5mp6$lpa$2@inews.gazeta.pl> <n...@z...router>
    <es8jah$mbl$2@inews.gazeta.pl> <c...@z...router>
    <esbcsl$hml$2@inews.gazeta.pl> <p...@o...com>
    <escp6n$auc$2@inews.gazeta.pl> <45e9f901$1@news.home.net.pl>
    <ese2e7$ovf$1@inews.gazeta.pl> <45eaac05$1@news.home.net.pl>
    <esee65$akb$1@inews.gazeta.pl> <45eaff1c$1@news.home.net.pl>
    <esevjo$m2d$1@inews.gazeta.pl>

    kam napisał(a):

    > Możemy, na warunkach jakie przewidział dla nas posiadacz tego terenu. A
    > więc bez fotografowania. Jeśli nie chcemy nic kupić, to w ogóle nie ma
    > po co rozważać art.135 kw.

    Ale skad sprzedawca ma wiedziec czy chcemy kupic czy nie? On ten towar
    oferuje kazdemu i od naszej decyzji tylko zalezy czy jego oferte
    przyjmiemy czy nie.

    Wiec skoro odmowi nam sprzedazy, albo towar bedzie przed nami ukrywac to
    popelni wykroczenie, prawda?

    > Dopóki nie podejdziesz z tym do kasy - raczej nie. Ile razy wyjmowałeś
    > coś z koszyka? Jeśli włożenie tam czegoś miałoby być przyjęciem oferty,
    > to powinieneś zapłacić za taką rzecz, bo przez przyjęcie oferty została
    > zawarta umowa sprzedaży, a przez objęcie rzeczy w posiadanie nabyłeś jej
    > własność.

    Owszem, ale decyzja nadal jest po mojej stronie. Ja ta oferte moge
    przyjac, i ja rowniez moge sie rozmyslic, nawet wtedy gdy bede przy
    kasie i gdy towar bedzie juz nabity na kase fiskalna. Sprzedawcy takiego
    prawa ustawodawca nie dal.

    > A widzisz przepis który sankcjonuje taka odmowę? Nawet gdyby przyjąć, że
    > jest to usiłowanie odmowy sprzedaży, to za usiłowanie wykroczenia
    > odpowiada się tylko wtedy, gdy ustawa to przewiduje.

    Tak, Art. 135. Jesli ten towar przede mna ukrywa (czyli nie pozwala
    zapoznac sie z oferta) to nie mam mozliwosci kupienia go.

    > patrz wyżej jakie są konsekwencję takiego myślenia

    To ty popatrz jakie sa konsekwencje Twojego myslenia. Zaraz dojdzie do
    absurdow typu ze i czarnych nie obslugujemy bo takie widzimisie ma
    sprzedawca czy wlasciciel sklepu.

    Jacek