  • Date: Sun, 04 Mar 2007 19:33:39 +0100
    From: castrol <j...@w...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Fotografowanie w marketach
    <es5mp6$lpa$2@inews.gazeta.pl> <n...@z...router>
    <es8jah$mbl$2@inews.gazeta.pl> <c...@z...router>
    <esbcsl$hml$2@inews.gazeta.pl> <p...@o...com>
    <escp6n$auc$2@inews.gazeta.pl> <45e9f901$1@news.home.net.pl>
    <ese2e7$ovf$1@inews.gazeta.pl> <45eaac05$1@news.home.net.pl>
    <esee65$akb$1@inews.gazeta.pl> <45eaff1c$1@news.home.net.pl>
    <esevg0$lio$1@atlantis.news.tpi.pl>

    Johnson napisał(a):

    > To wskaż przepis który uprawnia cię do łażenia po sklepie i zapoznawania
    > się z jego ofertą wbrew woli jego właściciela.

    Art. 543 KC. Skoro wystawienie rzeczy w miejscu sprzedaży na widok
    publiczny jest oferta sprzedazy, to teraz po mojej stronie jest decyzja
    czy ja ta oferte przyjmuje czy nie.

    Ale on ta oferte kieruje do kazdego, bez wzgledu na posiadany aparat,
    plecak czy kolor skory.

    > Naprawdę? Czyli jak przed kasą się rozmyślisz, to sklep może ci mimo
    > wszystko zmusić do zakupu tego co najpierw włożyłeś do koszyka, a potem
    > wyjąłeś?

    Niee, nikt mnie nie moze zmusic bo zgodnie z art 543 KC to do mnie
    nalezy decyzja czy ja ta oferte przyjmuje czy nie. Sprzedawcy nic do tego

    > Ja sobie wyobrażam. Ale to i tak bez znaczenia bo nie o tym mówimy.

    Czyli wykroczenie z art 135 KW?

    > Nieprawda. J.w. Zgodne oświadczenia woli i zawarcie umowy następuje
    > dopiero przy kasie.

    Zgodne oswiadczenie woli? Sprzedawca wystawiajac towar na widok
    publiczny zadeklarowal ze ten towar mi sprzeda, a wiec teraz pilka jest
    po mojej stronie i to ja decyduje czy to kupic czy nie, a sprzedawca nie
    ma prawa odmowic mi zapoznania sie z ta oferta czy odmowic mi sprzedazy.

    Jacek