  • Data: 2009-01-02 22:08:34
    Temat: Re: Fotograf i zdjęcia - wydanie oryginału
    Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert napisał(a):

    > Liczyłem na podpowiedź w stylu "Idź do niego, zażądaj zwrotu płytki,
    > gdyż jest Twoja". Oczywiście czułbym się lepiej, gdybym wiedział, że nie
    > ma tej płytki i że nie wpadnie w niepowołane ręce.

    Płytka jest jego, zdjecia sa jego. On jest ich autorem i wszelkie prawa
    autoskie sa jego. Twoj jest wylacznie wizerunek na tych zdjeciach - i to
    tylko na tych, na ktorych wystepujesz. Defacto sprowadza sie to do tego,
    ze On nie powinien (publicznie) publikowac tych zdjec bez Twojej zgody.
    Przy czym jesli to zrobi to mozesz go pozwac o uszczerbek na wizerunku
    ale tu wlasnie musisz udowodnic ten uszczerbek (i tu wlasnie pojawia sie
    kwestia fotografowania nocy poslubnej - chodzi nie o to, zeby Ciebie
    obrazic tylko o to, ze z praktyki wynika, ze przed polskim Sadem raczej
    nie udowodnisz uszczerbku na wizerunku poprzez publikacje zdjec na
    ktorych na przyklad kleczysz przed oltarzem, natomiast gdyby fotograf
    opublikowal takie na ktorych konsumujesz malzenstwo to mialbys szanse).

    [...]

    > Mieliśmy niedawno rocznicę i chciałem wysłać rodzinie z "daleka" zdjęcia
    > w formie elektronicznej. Sami z małżonką oglądaliśmy album.
    > Za rok zrobimy to samo, a nawet za 100 (jeśli nie my, być może
    > potomkowie), choć nie wiem czy do tego czasu papier przetrwa. A mógłbym
    > przecież je nagrać na taśmę, chronić w dostosowanym do tego
    > pomieszczeniu i zajrzeć za 100 lat. Może fotograf przez te 100 lat
    > zmieni zdanie. (wybaczcie odrobinę fantazji)

    Nastepnym razem zajrzyj na grupe przed slubem i zapytaj o to co powinno
    byc zapisane w Umowie z fotografem ;)

    j.

    --
    Orle pióra, kaczy chód,