  • Data: 2009-01-03 09:47:32
    Temat: Re: Fotograf i zdjęcia - wydanie oryginału
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 3 Jan 2009, basti78 wrote:
    [...komuś...]
    > no to zrób to co ja pisałem i ktoś pisał - po pierwsze pogadaj o postaci
    > elektronicznej tych zdjęc które otrzymałeś - jesli fotograf to nie jakiś
    > debil, to powinieneś sie dogadac.

    Zajrzyj do archiwów pl.*.foto.*
    Część fotografów ma "standard - negatywów nie wydaję" (i dotyczy
    to również postaci elektronicznej).
    Mają prawo, kwestia nazywania "debilem" nic nie zmieni - on Ci
    w odwecie też "debilem" rzuci i tyle.

    > jesli nie - skaner - albo nawet mozesz to
    > zlecic profesjonaliscie - skanowanie

    Pomijając drobiazg, że skan jakościowo musi odbiegać od treści
    pierwotnej. Nawet nie mam na myśli samej odbitki (tu różnica
    może nie być mała), "papier" ma pojemność tonalną sporo mniejszą
    niż typowe zapisy cyfrowe.

    > ale zmuszanie fotografa do oddania WSZYSTKICH robionych przez niego zdjec to
    > absurd.....

    Przecież to zależy WYŁĄCZNIE od umowy.

    pzdr, Gotfryd