  • Data: 2005-01-07 12:53:49
    Temat: Re: Flaga RP
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mister wrote:
    > Może się nie jasno wyraziłem: pytam o naszą narodową biało-czerwoną
    > flagę wieszaną na maszcie przed np. firmą.

    przeciez wiadomo że o to pytasz - nie widzieliscie smila :-)
    zdawalo mi sie ze przypisy zmieniali w 2004 (przy okazji uchwalenia dnia flagi)
    ale wyglada na to ze nie. Na stronie mswia
    http://www.mswia.gov.pl/index_a.html
    wpisz slowa "wieszanie flag" i da ci 5 odnośników
    Chyba ciągle obowiązuje podana tam ustawa z 1980 r.
    Tyle że w wyjaśnieniach do niej (pierwsze pytanie FAQ) napisali

    "Podsumowując, w obowiązującym stanie pranym obowiązek wywieszania flag
    państwowych istnieje jedynie w sytuacjach i w stosunku do podmiotów, o których
    mowa w art. 7 Ustawy. W związku z tym właściciele prywatnych posesji oraz inne
    podmioty nie wymienione w powyższym przepisie mogą (ale nie muszą) wywieszać
    flagi państwowe z okazji uroczystości oraz rocznic i świąt państwowych, co
    wynika z art. 5 ust. 1 Ustawy. "

    Czyli jest w pewnych okolicznosciach obowiazek ale chyba nadal obowiazuje
    zasada, że TO CO NIE JEST ZABRONIONE JEST DOZWOLONE i uważam, że wywieszac kiedy
    chcesz wolno.
    znam firme przed ktora flaga polksa, warszawska, firmowa wisza na okrągło
    *** blad ***