eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNieoplacone czesne.... sprzed 2 lat › Re: Firmy windykacyjne jak rozdawane samochody na Placu Czerwonym w Moskwie (bylo Nieoplacone czesne.... sprzed 2 lat)
  • Data: 2005-03-21 18:01:24
    Temat: Re: Firmy windykacyjne jak rozdawane samochody na Placu Czerwonym w Moskwie (bylo Nieoplacone czesne.... sprzed 2 lat)
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Michal wrote:

    > NO DOBRZE panie i panowie, ale jaka jest wykladnia wzgledem litery prawa
    > placic czy nie, maja prawo scigac i jak dlugo
    > prosze o odpowiedz, doslownie zabija mnie perspektywa zbierania
    > ponad tysiaca zlotych na zaplate naleznosci

    taka sama jak względem tego, któremu jesteś winien.
    pomijając fakt, czy oni dług kupili, czy tylko działają w imieniu dłużnika.
    Dług jest długiem i po pewnym czasie się przedawnia. Zwykle po 3.
    Co do dochodzenia długu, dochodzić mogą go zawsze, nawet po 20 latach
    jak zapłacisz to mają.
    Sprawe sądową też mają ci prawo wytoczyć, z tym, że na rozprawie
    podnosisz, że dług się przedawnił i sprawa się kończy ich przegraną.

    To co firmy windykacyjne wysyłają ma zwykle wartość zerową.
    Co najwyżej po przemyśleniu sprawy można dojść do wniosku, że jak się
    stoi na przegranej pozycji to lepiej zapłacić od razu niż po sprawie
    sądowej, bo teraz jest po prostu taniej.