    From: "Bluzgacz" <b...@p...zigzag.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Faktury korygujące - nakaz zaplaty
    Date: Fri, 30 Apr 2004 11:25:57 +0200

    news:Pine.WNT.4.58.0404300907010.896@athlon.portezja
    n.zabrze.pl...

    > Primo: na tym napisano: "faktura korygująca" ?

    Tak.

    > I to *jest* faktura korygująca (wg. przepisów "na dziś", rozporządzenia
    > "na jutro" nie czytałem jeszcze) ??
    > A urząd skarbowy to łyka ???

    To sa faktury "wg przepisow" poprzedniej ustawy. Poza tym zgodnie z
    rozporzadzeniem MF z 22 marca 2003 w sprawie wykonania niektórych przepisów
    ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym
    (Dz.U.02.27.268 ).
    No i zobacz, co tam stoi napisane:

    § 41. 1. W przypadku gdy po wystawieniu faktury udzielono rabatów
    określonych w art. 15 ust. 2 ustawy, podatnik udzielający rabatu wystawia
    fakturę korygującą.

    2. Faktura korygująca powinna zawierać co najmniej:
    ^^^^^^^^^^
    1) numer kolejny oraz datę jej wystawienia,

    2) dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca:
    ^^^^^^^^^^^^^^^^

    a) określone w § 35 ust. 1 pkt 1-3, ( 1) imiona i nazwiska lub nazwy
    bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy oraz ich adresy, 2) numery
    identyfikacji podatkowej albo numery tymczasowe sprzedawcy i nabywcy, 3)
    dzień, miesiąc i rok albo miesiąc i rok dokonania sprzedaży oraz datę
    wystawienia i numer kolejny faktury oznaczonej jako "FAKTURA VAT"; podatnik
    może podać na fakturze miesiąc i rok dokonania sprzedaży

    ^^^^^^^^^^^^^
    w przypadku sprzedaży towarów o charakterze ciągłym, - przyp. Bluzgacz)

    b) nazwę towaru lub usługi objętych rabatem,

    3) kwotę i rodzaj udzielonego rabatu,

    4) kwotę zmniejszenia podatku należnego,

    5) czytelny podpis osoby uprawnionej do wystawienia faktury korygującej
    lub podpis oraz imię i nazwisko tej osoby.

    3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio w przypadku:
    1) zwrotu sprzedawcy towarów oraz zwrotu nabywcy kwot nienależnych, o
    których mowa w art. 15 ust. 2 ustawy,
    2) zwrotu nabywcy zaliczek, przedpłat, zadatków lub rat, podlegających
    opodatkowaniu.

    Moim zdaniem samo uzycie wyrazu "powinna" jest jednoznaczne: NIE MUSI, czyli
    nie musi takze zawierac informacji ktore przytacza pkt. 2 - danych zawartych
    w fakturze, ktorej faktura korygujaca dotyczy...

    > Jak dla mnie to NIE są prawidłowe dokumenty pt. "faktura korygująca".
    > Nie podważam możliwości zastosowania ich do roszczeń cywilnych; ale
    > w razie podatkowej kontroli krzyżowej... nie da się tą metodą załapać
    > na (*obustronny !*) "zwrot nienależnie odliczonego VAT"+30% ?

    Przyznam, ze az tak sie nie zaglebialem w te kwestie. Interesuje mnie ona
    tylko z zakresu informacji o ktore pytalem

    Bluzgacz

    GG: 5015