    From: "dK" <c...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Emerytura po zmarłym
    Date: Wed, 16 Mar 2011 06:57:02 +0100

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:iloo03$oon$1@news.onet.pl...

    > To nie jest odpowiedź na moje pytanie.
    > Bank skoro został powiadomiony o zgonie blokuje konto lub połowę
    > zawartości konta małżeńskiego dla spadkobierców. I robi to zgodnie
    > z przepisami.

    Prosze o wskazanie tych przepisów. Konkretynie na mocy jakich przepisów to
    się dzieje??

    >Gdyby ma koncie była tylko ostatnia renta to można by
    > powołując się na przepis który tyle męczyliście wnioskować o
    > odblokowanie. Jeśli w momencie zablokowania środków było dwukrotnie
    > więcej niż ta renta to bank zrobił słusznie i nie zawracajcie
    > dyrektorowi głowy bo nie macie podstaw, fakt nie mania na pogrzeb,
    > nagrobek czy jeszcze coś innego taką podstawą nie jest.

    A "manie" faktur za pogrzeb nie jest podstawą do wypłaty z konta ?
    Kwota tych faktur jest w okolicach wysokości salda.

    Kodeks cywilny

    Art. 922. Prawa i obowiązki majątkowe zmarłego przychodzą z chwilą jego
    śmierci na jedną lub kilka osób stosownie do przepisów księgi niniejszej.
    [...]
    § 2. Do długów spadkowych należą także koszty pogrzebu spadkodawcy w takim
    zakresie, w jakim pogrzeb ten odpowiada zwyczajom przyjętym w danym
    środowisku, koszty postępowania spadkowego, obowiązek zaspokojenia roszczeń
    o zachowek oraz obowiązek wykonania zapisów i poleceń, jak również inne
    obowiązki przewidziane w przepisach księgi niniejszej.

    dK