    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Emerytura po zmarłym
    Date: Tue, 15 Mar 2011 11:57:32 -0500

    On 3/15/2011 11:19 AM, Danusia wrote:
    > Użytkownik "witek"<w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Nie trzeba nic więcej, przepis tej ustawy jest jednoznaczny.

    a masz jakies orzecznictwo. bo dla mnie jasny nie jest. patrz na końcu.

    > Emeryture
    > wypłaca się emerytowi lub najbliższym.

    co nie znaczy ze po wypłaceniu najbliszym emerytura ta jest własnością
    najblizszych.
    Tak samo jeśli coś ci "wypłacę", wcale nie znaczy, ze to jest twoje
    jeśli nie ma innej podstawy określającej, że to jest twoje.

    analogicznie do przelewu bankowego.
    to ze znajdzie sie na twoim koncie, wcale nie znaczy ze masz do tego prawo.

    > Listonosz przynosi a ZUS nie żąda
    > zwrotu - bank jest tylko pośrednikiem.
    no właśnie. to jest podstawa do nieżądania zwrotu ale nic po za tym.
    jak najbardziej spadkowcy mogą domagać się połowy tej kasy, którą
    trzymasz w rękach.

    > Przepis tej ustawy wyraźnie mówi że
    > stosowany jest w przypadku śmierci emeryta

    ale stosowany do czego?

    > i nie ma żadnej innej ustawy
    > która precyzowałaby że ta emerytura wchodzi w skład masy spadkowej.

    jak nie ma jak jest.
    kodeks cywilny dokłdnie precyzuje co jest masą spadkową.
    i jakoś wyjątku tam nie widzę.

    lepiej mi znajdz przepis/interpretacje/orzecznictwo które mówią że ta
    emerytura nie wchodzi w skład masy spadkowej.

    bo KC wyraźnie mówi, że wchodzi.

    > Proponuję aby do banku oficjalnie wysłać pismo przedprocesowe, lub
    > skorzystać z skargi do Związku Banków.

    ee, takie tam strasznie.

    zeby było jasne:
    ja nie twierdzę, że nie masz racji
    ja tylko sprzeciwiam się stwierdzeniu, że z przepisu "jasno wynika".
    bo dla mnie jasno nie wynika, wiec jeśli możesz to podrzuć coś wiecej
    niż przepis, zeby przekonać niedowiarka.