  • Data: 2011-03-15 16:19:55
    Temat: Re: Emerytura po zmarłym
    Od: "Danusia" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ilntmj$n1v$2@inews.gazeta.pl...

    > z wyzej wymienionego artykułu to nie wynika, po za faktem, ze "sie
    > wypłaca" a nie zatrzymuje w ZUS lub żąda zwrotu".
    > Do kogo to bedzie nalezało w tym artykule opisane nie jest.
    > Masz coś wiecej na poparcie swojej tezy? Mozliwe, ze jest jak piszesz ale
    > przydałoby sie ciut wiecej.

    Nie trzeba nic więcej, przepis tej ustawy jest jednoznaczny. Emeryture
    wypłaca się emerytowi lub najbliższym. Listonosz przynosi a ZUS nie żąda
    zwrotu - bank jest tylko pośrednikiem. Przepis tej ustawy wyraźnie mówi że
    stosowany jest w przypadku śmierci emeryta i nie ma żadnej innej ustawy
    która precyzowałaby że ta emerytura wchodzi w skład masy spadkowej.
    Proponuję aby do banku oficjalnie wysłać pismo przedprocesowe, lub
    skorzystać z skargi do Związku Banków.

    pozdr