    From: Maria Ossowska <m...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Emerytura a stanowisko pracy??
    Date: Sat, 20 Dec 2003 23:27:50 +0100
    Sender: s...@p...onet.pl@qx18.internetdsl.tpnet.pl

    PRZEMOL wrote:

    > Mam pytanie.

    Z góry zaznaczę, że nie jestem znawcą prawa ubezpieczeń społecznych.
    Ale z tego co wiem, to do obliczenia, czy emerytura już przysługuje czy
    jeszcze nie bierze się pod uwagę ilość lat składkowych i nieskładkowych.
    W jednym czasie można mieć liczone tylko "jedne" lata składkowe, więc jeśli
    ktoś np. pracuje na kilku posadach to wysokość składki będzie ustalana wg
    sumy składek, ale ilość lat nie ulegnie pomnożeniu. Tzn. gdy Iksiński
    pracuje na dwóch posadach równolegle przez 3 lata, nie będzie się liczyło
    jakby przepracował 6 lat tylko 3.

    Przy działalności gospodarczej osoba opłaca składki, ale za siebie i ten
    czas też wlicza się do okresu składkowego.

    > Z góry serdeczne dzięki

    Jeżeli moja wypowiedź do czegoś może Ci się przydać...

    Pozdrawiam,
    Marysia