    From: k...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Eksmisja osoby bez pracy
    Date: 11 Dec 2006 09:03:18 -0800
    <eleekf$rai$1@nemesis.news.tpi.pl> <elefml$sp5$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <1...@f...googlegroups.com>
    <elei0s$jo4$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <1...@f...googlegroups.com>
    <eleisb$jo4$3@atlantis.news.tpi.pl>
    <1...@8...googlegroups.com>
    <elejq5$6as$2@nemesis.news.tpi.pl>
    <1...@j...googlegroups.com>
    <elh841$cml$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <1...@8...googlegroups.com>
    <elhlpt$esv$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <1...@7...googlegroups.com>
    <elhuh5$6j1$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <1...@7...googlegroups.com>
    <eliof1$hhv$1@atlantis.news.tpi.pl>

    Johnson napisał(a):

    > Ale akurat w momencie udzielenia "porady" nie byłem pomylony. Potem mnie
    > zakręciłeś.

    Trudno mi powiedzieć, czy byłeś "pomylony", nie mnie o tym
    wnioskować, od tego są specjaliści... ;-) ale faktem jest, że
    myliłeś pojęcia, posługiwałeś się nieistniejącymi.

    > No chyba nie na to pytanie, które padło, ale mnie będę się czepiał.

    pytanie padło o lokal zastępczy, a tak jak wcześniej wyjaśniłem
    pojęcie to jest w mowie potocznej mylone z lokalem socjalnym, więc
    moja odpowiedź była jak najbardziej właściwa i precyzyjna.

    > Jakiej znów pomocy prawnej? To grupa dyskusyjna i nie aspiruje do
    > udzielania porad prawnych.

    Jeżeli ktoś zadaje pytanie, a odpowiedź na nie wymaga znajomości
    prawa, to jak to można nazwać??? -porada medyczna? ;-)

    > Oczywiście że mi nie zależy.
    > Ale w tym wypadku umówmy sie że udzieliłem precyzyjnej i prawdziwej
    > odpowiedzi na zadane pytanie o "lokal zastępczy" i nie wmówisz mi że
    > jest inaczej.

    Stwierdzenie: "Oczywiście że mi nie zależy." podważa Twoje
    wypowiedzi na tej liście dyskusyjnej, bo przecież jak można komuś
    pomóc, jeżeli ma się to "gdzieś"???
    Poza tym, to jak można uznać Twoją odpowiedź na prawdziwą i
    precyzyjną?
    - nie podałeś podstawy prawnej dla swojej odpowiedzi,
    - posługujesz się pojęciami które nie istnieją,
    - po udowodnieniu Twojej niewiedzy, zaczynasz pisać, że przecież jak
    coś nie istnieje (lokal zastępczy), to nie można mówić, że
    przysługuje do niego uprawnienie. W takim przypadku, jeżeli "coś"
    nie istnieje, to nie można przecież powiedzieć, że do "tego
    czegoś" coś przysługuje lub nie!
    - gdybyś wiedział o czym piszesz i od razu wiedział, że nie
    istnieje "lokal zastępczy", to od razu byś podniósł ten fakt, a nie
    na końcu dyskusji, kiedy udowodniono Ci Twoją niewiedzę,
    - zalecasz lekturę tekstu ustawy (prawo lokalowe), która została
    uchylona 12 lat temu!

    > Mnie, tobie, co za różnica. Jak nie ma to nie ma, a więc prawo do niego
    > nie może przysługiwać.

    Tak jak wyżej wspomniałem, logika wskazuje, że jak "czegoś" nie ma,
    to jak może coś do tego przysługiwać, lub nie przysługiwać.
    Oba stwierdzenia:
    1. przysługuje,
    2. nie przysługuje
    mogą się odnosić jedynie do praw i rzeczy istniejących.

    > Taka jedna, dobra, ale nie powiem która.

    Zaczynam mieć coraz większe wątpliwości, że taka się znalazła.
    Coraz bardziej Twoje wypowiedzi przypominają wypowiedzi "prawnika
    samouka", który prawdopodobnie ma ukończone 30 lat, coś gdzieś
    przeczytał i uważa, że to wystarczy za 5 lat nauki na uczelni +
    aplikacja + praca.
    Jeżeli moje przypuszczenia są błędne, to proszę wyprowadź mnie z
    tego przeświadczenia.

    > Naprawdę? A może to świadczy po prostu o bezsenności?

    Jeżeli to wynik bezsenności, to polecam liczenie baranków, a nie
    zabawę w udzielanie porad.

    > Takie, że tam występuje pojęcie "zastępczy", które mi sie nieszczęśliwie
    > skojarzyło. A niektórzy są już starzy i czytali ustawy sprzed 12 lat.

    Słowo "zastępczy" występuje w wielu ustawach, ale to nie oznacza,
    że mają one zastosowanie do eksmisji.
    A na przyszłość, to jeżeli kolega będzie chciał komuś pomóc w
    kwestii prawnej, to polecam lekturę przepisów aktualnie
    obowiązujących, a nie tych które zostały uchylone 12 lat temu.

    Pzdr.