  • Data: 2004-10-16 18:54:01
    Temat: Re: Dziwna sprawa - prosze o pomoc
    Od: Eddie <o...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kiedy ojciec umarl miałem około 16-17 lat

> [...]
    > jest osoba nie mająca
    > pełnej zdolności do czynności prawnych [...]
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > brak oświadczenia spadkobiercy w terminie jest jednoznaczny
    > z przyjęciem spadku z dobrodziejstwem inwentarza.
    > -------

    >...powiadasz że nie ma zastosowania ??

    > Nie mam zielonego pojęcia jaka powinna być "forma wywołania"
    > procedury określania "dobrodziejstwa". Ale IMHO przecież
    > można się na nie powołać ZAWSZE !

    > *Wydaje mi się* (prawnikiem nie jestem) ze najpierw trzeba
    > ustalić czy miało miejsce ustalenie nabycia spadku (art. 1025).

    Ze spadkiem było tak, ojciec był członkiem spółdzielni i to spoldzielnia
    kazala mojej mamie założyć sprawe spadkowa żeby mogla zostac głównym
    lokatorem (żeby mieszkanie nie przepadlo). Wczoraj dowiedziałem się ze
    wraz z lokalem przejęliśmy wszystkie jego dlugi, nie wiem czy to prawda?

    > No bo... PO PIERWSZE: skąd dłużnik ojca WIE że to syn ma płacić ??
    > A jakby był np. wydziedziczony ???

    Prawdopodobnie przez ta sprawe spadkowa. Przez ta spoldzielnie teraz
    mamy klopoty :(

    > Po drugie: NA KOGO jest orzeczenie że jest dłużnikiem ?

    Na moja mame, ja niby jestem tylko poinformowany (tak napisane było w
    pismie komorniczym). Ale ze moja mam wyjechala i już jej nie ma komornik
    siadzie na mnie, tak sadze.

    > Po trzecie: czy spadkobierca (Eddie) cokolwiek podpisywał ?

    Nie, byłem niepełnoletni. Prawdopodobnie zrobila to za mnie moja mama.
    Nie wiem jak to dokladnie dziala.

    > Bo a nuż *przyjął* dług POZA drogą spadkową.
    > Po czwarte: właśnie czy postępowanie spadkowe było. Wierzyciel
    > mogł je "wyzwolić" bez pytania (właśnie art. 1025, niekoniecznie
    > spadkobiercy muszą "iść do sądu" - ale WIEDZIELIBY)
    >+ Teraz to już tylko przeczekać komornika

    > Z zastrzeżeniem jak wyżej (nie jestem prawnikiem) - spytam
    > czy przypadkiem nie powinno być tak, że Eddie dostawszy
    > wezwanie od komornika że "ma płacić dług" pyta DO KOGO
    > to wezwanie.
    > Jak do firmy ojca - to wiadomo... :]
    > Jak "na siebie" - to *na jakiej podstawie* ?

    Prawdopodobnie na podstawie tej sprawy spadkowej. W której nic nie
    podpisywałem.

    > Mylę się że komornik - owszem, ale to wierzyciel musi NAJPIERW
    > go doprowadzić do zajęcia się określeniem wartości spadku ?

    Nie ma zadnego spadku, mieszkanie jest lokatorskie, ojciec nic nie
    zostawil po sobie. Poza rozbitym autem za które trzeba było zapłacić 16
    tys (placila to mamuska)

    > Ciekawym innych wypowiedzi...
    > Acha - przezornie do Eddiego: nie pisz na priv :]
    > Co wiem to napisałem...
    > Weź w garść Kodeks Cywilny i poczytaj okolice artykułu 1000.... !

    Caly czas czytam wlasnie skupiam się na postepowaniu egzekucyjnym czyli
    od art. 758 :)

    > pozdrowienia, Gotfryd

    Dzieki