    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dzień Nauczyciela - dzień wolny od pracy
    Date: Thu, 14 Oct 2010 17:45:06 +0200

    W dniu 14.10.2010 14:00, Michal Jankowski pisze:

    > Zajęcia sie koncza ok.22 czerwca, znani mi nauczyciele wracaja do
    > szkoly ok. 28-30 sierpnia. Dwa pelne miesiace jak obszyl, nawet
    > doliczajac pare dni pracy po zakonczeniu roku.

    No i? I to jest właśnie plus tego zawodu. Dla mnie istotny, dlatego go
    wybrałem. Jeżeli dla ciebie również, to też go wybierz, a nie zazdrość.
    Łatwo się szuka plusy różnych zawodów i ich zazdrości. Wiadomo:
    Najlepiej mieć tyle wolnego co nauczyciel, emeryturę jak mundurowi,
    wypłatę jak premier, a odpowiedzialność zawodową jak bezrobotny.

    Tak przy okazji, właśnie czytam Ciekawe Czasy Pratchetta i jestem na
    stronie 79:

    -- Nie zaczynałem jako barbarzyńca. Kiedyś byłem nauczycielem w szkole.
    [...] Ale zrezygnowałem i postanowiłem zarabiać na życie mieczem.
    -- Ale... no... przecież... niedostatki, straszliwe zagrożenia,
    codzienne narażanie życia...
    Saveloy ucieszył się wyraźnie.
    -- Więc pan też kiedyś uczył w szkole?

    Marudnym nauczycielom polecam więc dołączenie do Srebrnej Ordy Cohena,
    ale z drugiej strony, marudnym nienauczycielom polecam przejrzenie za i
    przeciw i ewentualną zmianę zawodu na nauczycielski, jeśli bilans
    wyjdzie na +. Bo marudzić, że inny ma lepiej, to takie jakieś k-wa polskie.

    Około 30 minut, a i tak robią to uczniowie. Przynajmniej u nas.
    Wychowawca tylko potem sprawdza.

    Generalnie nauczyciel nie ma tak źle, jak to malują ZNPowcy, którzy są
    wrzodem na tyłku nauczycielstwa i tylko podburzają naród przeciwko
    nauczycielom. Ale też nie ma tak wspaniale, jak to malują Komentarze na
    Onecie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek