    From: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dzień Nauczyciela - dzień wolny od pracy
    Date: Thu, 14 Oct 2010 15:37:32 +0200

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > no papatrz,
    > to nauczyciel to jednak mistrz jest.
    > Bo ma zwykle 4-5 godzin w jednej szkole, 4-5 godzin w drugiej szkole,

    Ma czy może mieć ?

    > jeszcze musi dojechać z jednej do drugiej,

    30 min ?

    > zrobić to samo co górnik,

    policzone

    > a poniewż zwykle jest kobietą to jeszcze musi dorzucić czas dla dzieci.

    Policzone. I bez związku. Jak kobieta pracuje w innym zawodzie to też musi.

    > I uwierz mi, że nie śpi 8 godzin bo nie ma tyle czasu.

    I górnikowi braknie jak będzie chciał coś więcej zrobić niż etat i te
    niezbędne, które wymieniłem. Godzinnego filmu nie jest w stanie oglądnąć.

    > Górnicy to jednak strasznie śmerdzące lenie są.

    Bo "zostaje im pół godziny na pracę dodatkową" ?

    > Zauważyłeś jednak tak fakt, że górnik wykonuje pracę fizyczną a nauczyciel
    > umysłową i że tego w żaden sposób nie da się porównać godzinowo bo
    > możliwości w obu przypadkach są zupełnie inne. Prawda?

    Rety, nie tylko nauczyciele wykonują pracę umysłową.

    > to tak jakbyś od wyczynowego maratonczyka wymagał biegania 8-godzin
    > dziennie na etat. Myśleć proszę.

    Myśleć ??? Weźmy przeciętnego programistę... Praca umysłowa ? 8 godzin ?
    Wakacje wolne ?

    > Zresztą napisałe już, że nauczyciel pracujących na dwa etaty regularnie w
    > tygodniu to raczej nie ma.

    A ja nie wiem ilu nauczycieli co ma 20-godzinny tygodniowo etat pracuje na
    dwa. Natomiast nie widzę przeszkód by to robili w odróżnieniu od górników,
    hutnikow, ... znakomitej większości zawodów etatowych.