    From: "Nixe" <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.dzieci
    Subject: Re: Dziedziczenie - dzieci zabrane rodzicom.
    Date: Thu, 20 Oct 2011 09:53:22 +0200

    "Aicha" <b...@t...ja> napisał w wiadomości
    news:j7n9mo$982$1@news.onet.pl...

    > Na pewno?

    Na pewno to kiedyś tam umrzesz :)
    Ja 100% pewności nie mam, ale w rodzinie był przypadek, że kuzynka po tym,
    jak jej były mąż przestał interesować się dziećmi, rychło pozbawiła go praw
    rodzicielskich, właśnie po to, by uniknąć takiej sytuacji w przyszłości. Tak
    jej przynajmniej powiedziano w sądzie rodzinnym, że pozbawienie praw chroni
    przed koniecznością alimentacji przez dzieci. Zrzekła się też wkrótce
    alimentów na dzieci, a jakiś czas później jej dzieci przysposobił jej nowy
    mąż. Nie znam wszystkich szczegółów, ale ona twierdzi, że stary tatuś nie ma
    kompletnie żadnych praw i roszczeń w stosunku do dzieci. Nie wiem, czy
    znaczenie ma fakt, że to się działo jakieś 10 lat temu i czy prawo w tej
    kwestii się nie zmieniło.
    Warto by też zapytać E. choć ona chyba raczej tu nie bywa ostatnimi czasy.

    N.