eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDziecko wyrządziło szkodę osobie trzeciej z moją czy bez mojej winy? › Re: Dziecko wyrządziło szkodę osobie trzeciej z moją czy bez mojej winy?
  • Data: 2023-01-02 11:54:20
    Temat: Re: Dziecko wyrządziło szkodę osobie trzeciej z moją czy bez mojej winy?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ubezpieczenie "OC w życiu prywatnym" WARTA opisuje tak
    >
    > "Nieważne, kto wybił szybę u sąsiada... Ubezpieczenie obejmuje szkody
    > wyrządzone przez wszystkich domowników, również przez pupila."
    >
    > "Jeśli Twoje dziecko przez przypadek uszkodzi sprzęt w hotelu. Gdy jadąc
    > na rowerze uszkodzisz czyjeś auto w wypadku drogowym."
    >
    > Czytając jednak OWU napotykam "opcje dodatkową - OC dziecko" opisaną
    > jako "Gdy Twoje dziecko (do 13 r.ż.) wyrządzi komuś szkodę bez Twojej
    > winy.".
    >
    > Nie jest dla mnie zrozumiałem w takim razie kiedy ubezpieczenie bez tej
> [...]

    Dziecko do 13 roku życia nie odpowiada za swoje czyny - może kogoś
    rozjechać na nartach, zbić szybę, nie ponosi odpowiedzialności, a tym
    bardziej nie jest zobowiązane do pokrycia strat.

    Czasami do odpowiedzialności można pociągnąć opiekuna, jeśli ponosi on
    winę w nadzorze. Ale w większości przypadków opiekun nie odpowiada,
    bowiem nawet przy poprawnej opiece może się zdarzyć, że dziecko
    spowoduje wypadek narciarski, albo zbije szybę podczas gry w piłkę.

    Niektórzy ubezpieczycielem zatem (np. Warta i PZU) mimo braku winy
    dziecka i braku winy opiekuna wypłacają odszkodowanie do pewnej
    ograniczonej sumy, jako dodatkowy bonus tego typu produktu.

    --
    Liwiusz