  • Data: 2006-12-14 16:48:00
    Temat: Re: Dziecko nie odebrane z przedszkola
    Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:elrt5k$l46$1@opal.futuro.pl>
    Maciek <m...@e...com.pl.nospam> pisze:

    > Pewnie nie. Ale może oskarżenie o uprowadzenie...?

    Ty też nie wiesz, co to znaczy "uprowadzić kogoś"?

    > Obawiam się, że jest trochę inaczej: dziecko zostało
    > oddane pod opiekę PRZEDSZKOLU, nie przedszkolance.

    Obawiam się, że piszesz bzdury. Przedszkole to instytucja.
    Dzieckiem opiekuje się człowiek, który w tej instytucji pracuje.
    I to ten człowiek, a nie przedszkole, jest za dziecko odpowiedzialny.
    Analogicznie - to nie szpital leczy ludzi i odpowiada za stan ich zdrowia,
    lecz lekarze tam zatrudnieni.

    > Po godzinach, poza pracą przedszkolanka nadal jest wysoko
    > kwalifikowaną osobą, o wiedzy fachowej i praktycznych
    > umiejętnościach odpowiednich do zaopiekowania się
    > dzieckiem - jednak nie przypuszczam, by miała do tego
    > *upoważnienie*.

    Naprawdę uważasz, że do zajęcia się przez przedszkolankę (która notabene
    robi to codziennie) dzieckiem, z którego rodzicami/rodziną nijak nie można
    się skontaktować potrzebne jest upoważnienie? Gdy w lesie spotkasz
    zagubionego, spłakanego malucha, to zostawisz go tam i wezwiesz policję
    określając położenie dzieciaka, a sam się oddalisz w obawie, że
    zaopiekowanie się nim bez upoważnienia podpadałoby pod uprowadzenie?

    > Bardzo więc bym się zdziwił, gdyby zabranie dziecka
    > do domu zostało przez prawo potraktowane zasadniczo
    > inaczej, niż zabranie np. dziecka błądzącego bez
    > opieki po parku lub ulicy.

    A co w tym jest dziwnego? Szczerze mówiąc bardziej szokuje mnie to, co
    piszesz.
    Rozumiem, że Ty byś takie dziecko zostawił na miejscu?

    --
    Nixe