  • Data: 2023-11-06 17:32:10
    Temat: Re: Dura lex, sed lex
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06.11.2023 o 14:00, J.F pisze:

    > https://www.youtube.com/watch?v=Dh1mojMaEtM
    > https://www.youtube.com/watch?v=kIePW1wYZds
    >
    > Wychodzi mi na to, ze po odwiedzeniu kurka, bębenek przesuwa sie do
    > przodu, i obrócic sie go nie da.

    Nagan jest tu akurat wyjątkiem. Ale losowanie robi się na kurku
    spuszczonym. Dlatego pisałem, że pełna komora musi się prawo skos
    ustawić. Wóczas odciągnięcie kurka przekręca bębenek o 60° i dosuwa do
    lufy. Wydaje mi się, ze nikt inny takiego udziwnienia nie stosował.

    > Ładuje sie przy spuszczonym kurku, po odsunięciu "zasłonki" z boku.
    > Wtedy mozna obrócic. Nikt nie chce pokazac, czy po zasłonięciu
    > "zasłonki" mozna bębenek obrócic. W czasie strzelania sie obraca,
    > ale to od spustu.

    Można obrócić. Nawet wiele razy się tak bawi, ze się zakręca bębenkiem.
    Z tym, że zazwyczaj wszystkie komory są pełne.

    > Patrze sie na iglice ... ona nie przeszkadza obracać?
    > Przy ładowaniu nie.

    Nie bo ją w tylnym położeniu sprężynka podpiera. Kurek przełamuje
    sprężynkę i uderza w iglicę, choć są inne rozwiązania, gdzie iglica jest
    na kurku.

    > Jednak mozna obracac
    > https://youtu.be/IxgIBOAPqNk?t=1687
    >
    > a tu dla porównania Colt
    > https://youtu.be/IxgIBOAPqNk?t=2010
    > w nim po zamknięciu "zasłonki" bębenek sie nie obraca.
    >
    > Taa ... kurek/iglica bezwładnosciowa, czy jeszcze jakis inny mechanizm
    > - bo do strzału, jak sie bębenek przesunie do przodu, to iglica musi
    > wystawac sporo.
    >
    > Jeszcze jedna sprawa - to model 1895.
    > Rosyjska ruletka wtedy się narodziła, czy znacznie wczesniej,
    > na innym modelu rewolweru ?

    Nie śledziłem tego. Gdzieś przeczytałem o tym opadaniu naboju na dół i
    kiedyś robiłem losowanie na strzelnicy. Chyba akurat na WIFAMIE. Ale
    rewolwer, to rewolwer. O zasadę chodzi.

    --
    (~) Robert Tomasik