  • Data: 2023-11-06 14:00:33
    Temat: Re: Dura lex, sed lex
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 3 Nov 2023 19:10:27 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > To jak się go ładuje? Nie da się zakręcić bębenkiem, to nie da się
    > załadować wszystkich komór.

    https://www.youtube.com/watch?v=Dh1mojMaEtM
    https://www.youtube.com/watch?v=kIePW1wYZds

    Wychodzi mi na to, ze po odwiedzeniu kurka, bębenek przesuwa sie do
    przodu, i obrócic sie go nie da.

    Ładuje sie przy spuszczonym kurku, po odsunięciu "zasłonki" z boku.
    Wtedy mozna obrócic. Nikt nie chce pokazac, czy po zasłonięciu
    "zasłonki" mozna bębenek obrócic. W czasie strzelania sie obraca,
    ale to od spustu.

    Patrze sie na iglice ... ona nie przeszkadza obracać?
    Przy ładowaniu nie.

    Jednak mozna obracac
    https://youtu.be/IxgIBOAPqNk?t=1687

    a tu dla porównania Colt
    https://youtu.be/IxgIBOAPqNk?t=2010
    w nim po zamknięciu "zasłonki" bębenek sie nie obraca.

    Taa ... kurek/iglica bezwładnosciowa, czy jeszcze jakis inny mechanizm
    - bo do strzału, jak sie bębenek przesunie do przodu, to iglica musi
    wystawac sporo.

    Jeszcze jedna sprawa - to model 1895.
    Rosyjska ruletka wtedy się narodziła, czy znacznie wczesniej,
    na innym modelu rewolweru ?

    J.