  • Date: Sat, 22 Aug 2009 19:11:54 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Droga - kto odpowiedzialny.

    Budzik pisze:

    > Tak, wiem, stereotypy itp.
    > Troche cie zmartwie - nie mam CB...
    > Ale równiez pocieszę - polowa jako przedstawiciel, połowa jako dostawca.

    Na jedno wychodzi.

    > bardzo wygodne.

    I jakie prawdziwe.

    > Inaczej: odpowiedz, ze znaki ostrzegajace o ostrych lukach sa stawiane w
    > takim celu jak znaki ostrzegajace o skrzyzowaniu rownorzednym jest tak
    > bzdetna, ze az rece opadaja.

    No nie, nie w takim samym celu - pierwszy ostrzega o zakręcie, a drugi o
    skrzyżowaniu ;)

    > Chyba, ze zmyliło cie wspólne słow: UWAGA...

    Oba mają taką samą rolę, tylko przedmiot ostrzeżenia jest inny.

    > Oczywiscie.
    > Czy ja prosze o znaczenie kazdego zakretu?

    JESZCZE nie.

    > Miłoby było?

    Skoro jesteś takim zwolennikiem oznaczania każdego potencjalnie
    niebezpiecznego miejsca...

    > Przestan, znaków i tak jest o wiele za duzo.

    To za dużo, czy za mało? Zdecyduj się...

    > Akurat jezeli chodzi o oznaczanie skrzyzowan równoległych - nie ma zadnej
    > potrzeby oznaczania kazdego skrzyzowania. Zwłaszcza, ze przewaznie sa one

    To ty tak twierdzisz. Ktoś inny może twierdzić, że oznakowywanie
    widocznego zakrętu też nie jest konieczne. A ty robisz wtedy awanturę.

    > na osiedlach, gdzie skrzyzowania równorzedne obowiązuja na całych
    > osiedlach.

    ROTFL

    "Skrzyżowanie obowiązujące na całym osiedlu"... Ale bełkot :)

    > Z ciekawosci - jak wyobrazasz sobie skrzyzowanie równorzedne, ktore nie
    > jest oznaczone zadnymi znakami (w sensie - nie mozna wywnioskowac z zadnego
    > znaku, ze tam jest skrzyzowanierownorzedne)?

    Och, to bardzo proste - są dwie drogi równorzędne i one się krzyżują ze
    sobą. Za trudne dla ciebie?

    > Mozemy zrobic jakas sonde wsród pozostałych usenetowiczów.
    > Bardzo duzo trzeba, zeby ktos ode mnie usłyszał obelgi, jakimi ty rzucasz
    > na prawo i lewo, wiec powyzsze zdanie odczytuje jako imputowanie mi swoich
    > bzdurnych wymysłów.

    19 VIII 2009, 23:00 - zarzucasz mi chamstwo, czyli atakujesz
    personalnie, mimo że ja nic na twój temat nie pisałem.

    20 VIII 2009, 10:12 - ironicznie zwracasz się do mnie per "mistrz
    kierownicy" i zarzucasz mi ponownie złośliwość tylko dlatego, że "mam
    czelność" uważać, że osoby nie panujące nad swoimi pojazdami powinny
    utracić uprawnienia do kierowania nimi.

    ...i tak dalej, i temu podobne. Ergo: jesteś też bezczelnym kłamcą.

    > A twoim zdaniem?

    NIE JA JE STAWIAM. DOTARŁO?

    > Powinien - jasne.
    > Ale czy jest, skoro znaki sa niepotrzebne?
    > BTW wiadomo ze kazdy jest w stanie, bo zalozenie ze dany fragment drogi
    > przejedzie sie bezpiecznie 30km/h zawsze bedzie prawdziwe, ale wiadomo ze
    > nie o takie zalozenie chodzi.

    Każdy? Zawsze? I tyle, jeśli chodzi o twoje "doświadczenie" i
    "umiejętności"...

    > BINGO.
    > Co ci mowi twoje wyczucie o zakrecie na ktorym w ciagu kilku miesiecy były
    > minimum 4 wypadniecia z drogi (2 konczył sie w rowie, jeden na powaznym
    > wypadku, a jeden na wypadku z ofiarami smiertelnymi - wszystko dokładnie na
    > tym samym zakrecie) na drodze ktora nie jest ani droga "czerwoną" ani
    > "zółta" (czyli ruch tez jest odpowiednio mniejszy) w kontekscie owej
    > statystyki i oznakowania drogi?

    Popularne imieniny? Tanie piwo? Ogólny niski stan umiejętności? Brawura?
    Bezmyślność?

    [ciach]

    > Załózmy ze jest sucho.
    > na czym opierasz swój osąd?

    Na doświadczeniu i zdrowym rozsądku.

    > wjezdzasz w łuk ,wygląda na łagodny. Ile jedziesz?

    Tyle, żeby z niego nie wypaść.

    > Przepraszam, mój???
    > Znaczy napisalismy pewnie po 10 postów i ty nadal nie zrozumiałes ze to nie
    > ja wypadłem z tego zakretu, ze to mojemu znajomemu zrobiono problem
    > zdrowotny na całe zycie i ze taka sam przygoda spotkała tam przynajmniej 5
    > innych osób (ale nie mnie).
    > I ty mnie nazywasz "głupim"...?

    Póki co problem jest potencjalny. Ale skoro jeździsz patrząc ciągle na
    prędkościomierz (zwłaszcza na zakrętach)...

    > Patrze na droge ale wiem ile jade.

    Telepatia czy HUD?

    > Dlatego jak mnie zapytasz o predkosci - nie bede pierdzielił jakis
    > farmazonów typu: dostosowana do warunków, optymalna, bezpieczna według
    > moich obliczen tylko powiem ci ile jechałem, ile jezdze itd.
    > Bo takie bleblanie to sobie moge u Ewy Drzyzgi obejrzec.

    Notowanie sobie swojej prędkości jest charakterystyczne raczej na
    szczylków, co to dopiero prawo jazdy dostali... Dziwi u kogoś, kto
    rzekomo ma duże doświadczenie na drodze.

    [ciach]

    > Jasne. Jego OC mam nadzieje spłaci przynajmniej część wyrządzonych szkód.
    > Naprawde nie pojąłes ze tu nie chodzi o to do kogo miec pretensje tylko o
    > to jak działa system pt schowam sie w krzakach i złapie 10 co przekroczyło
    > predkosc ale mam w dupie to ze 4 raz przyjezdzam na to samo miejsce do
    > wypadku i nie zastanowie sie, czy moze nie jest tak do konca, ze wszyscy ci
    > kierowcy byli idiotami ze skłonnosciami samobójczymi, tylko ze jednak jest
    > cos jeszcze.

    Policjant nie jest organem odpowiedzialnym za oznakowanie drogi. Dotrze
    to wreszcie do ciebie?

    > Bo gdyby wszyscy byli takimi idiotami, to rozwalaliby sie rowniez na innych
    > zakretach.

    I rozwalają się.

    [ciach]

    > Ale jaki to ma zwiazek z tym watkiem.

    Taki, że ludzie jeżdżą bezmyślnie, a potem mają pretensje a to do drzew,
    a to do tego, że przed _widocznym_ zakrętem nie mają napisane, że to
    zakręt...

    [ciach]

    > jezeli wskazesz gdzie - pierwszy bede ze slowem przepraszam.

    Patrz wyżej.

    > patrz wyzej - nie musze patrzec wpredkosciomierz zeby wiedziec z
    > dokładnoscia do 5-10 km/h ile jade.

    Oho, kolejny z radarem dopplerowskim w oczach? ;)

    > Oczywiscie.
    > A co - znasz takich co tak robia?

    Najwyraźniej ty to robisz. No, chyba że masz HUD albo jakiś inny sposób
    ciągłego informowania o prędkości, chociaż to też dość żałosne...

    > Nie wiem, nie znam ani drogi, ani oznaczen - chcesz o tym pogadac, podaj
    > wiecej szczegółów. Bo jak na razie - wrzuciłes cos, co nijak ma sie do
    > tematu. Oczywiscie w mniemaniu mojego małego rozumku...
    > Tak jakbym sugerował, ze kazde wypadniecie z drogi to efekt złego
    > oznakowania.

    No, nie było oznakowane, że łuk jest łukiem.

    [ciach]

    > Niemniej, i mam nadzieje ze nie jest to tylko moje zdanie, wielka szkoda,
    > ze to sa jedyne obowiazki policji, ktora, jeszcze raz powtarzam, tak chełpi
    > sie tym, jak bardzo dba o bezpieczenstwo na drogach.

    Policjant spisuje raport, raport trafia wyżej, zarządcy dróg mają dostęp
    do statystyk. Co jeszcze ma zrobić? Pikietę?