  • Data: 2007-01-31 16:25:12
    Temat: Re: Dowod osobisty, paszport, prawo jazdy
    Od: b...@A...ap.krakow.pl szukaj wiadomości tego autora

    Lukasz <l...@p...onet.WYTNIJpl> wrote:

    > W jaki sposób "identity card" ogranicza Twoja wolność?
    Karta identyfikacyjna
    > (zwana u nas DO), to po prostu karta, na podstawie której,
    w razie potrzeby
    > możesz udowodnić, że Ty, to Ty.
    Dales przyklad kraju w ktorrym maja zamiar wprowadzic OBOWIAZEK
    posiadania DO. Jak bede mial potrzebe udowodnienia komus ze "ja to ja"
    np w banku to OK.
    Zreszta bank nie jest najlepszym przykladem, no bo jak myslisz
    ile kosztuje podrobiony DO ?

    > Marzą mi się uniwersalne karty identyfikacyjne z chipem, w którym będziesz
    > miał zapisane: czy masz aktualne prawo jazdy, czy jestes ubezpieczony i
    > gdzie, ile masz punktów w sklepie osiedlowym, jaka masz grupę krwi, kogo
    > powiadomić o wypadku, na jakie leczenie się nie zgadzasz, czy masz ważny
    > bilet miesięczny. Itp. itd... Będziesz jej mógł używać jako karty
    > płatniczej, jako nośnika "elektronicznego podpisu". Wszystko w jednym bez
    > naruszania Twojej prywatności.

    > Niestety wszyscy kojarzą DO z komuną, gdzie mogli Cię wsadzić za kratki,
    > jesli przy sobie nie miałeś DO.
    Ale jestes OPTYMISTA. Uwazasz ze zawsze bedziemy zyli w kraju gdzie
    nie ma terroru. Wyobraz sobie ze wladze przejmuje jakis Hitlerek
    czy Leninek i bedziemy sie mieli z pyszna - wszyscy na tacy
    (gdzie jesz, co kupujesz, jakie Panny ci sie podobaja :-)
    Mowie Ci, zawsze zaczyna sie niewinnie, ale dasz palec a Panstwo
    bedzie chcialo reke

    Pozdrawiam, Olaf