  • Data: 2007-01-31 20:25:01
    Temat: Re: Dowod osobisty, paszport, prawo jazdy
    Od: Marek Witbrot <m...@x...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Lukasz napisał(a):

    > Zgadzam się z Tobą, że najlepiej, jakby był jeden dokument do wszystkiego.
    > Ale zawsze jakaś możliwość identyfikacji będzie musiała pozostać. Nie widzę
    > powodu, żeby koniecznie wymagać DO. Jednak jest lepszym identyfikatorem od
    > paszportu i to raczej paszporty powinny zostać zlikwodowane

    Czemu Paszport wg. ciebie jest gorszy od DO? To, że w Paszporcie nie ma
    miejsca zameldowania to jego plus- skończyły się czasy, gdy wyjeżdżając
    na wakacje, lub wprowadzając się do koleżanki na ponad 2 m-ce (nie
    pamiętam dokładnie) trzeba było się zameldować. Teraz miejsce
    zamieszkania a miejsce zameldowania to najczęściej dwa różne adresy.

    > i zastąpione
    > dowodami. Choć mnie się podoba nazwa "karta identyfikacyjna", bo DO
    > faktycznie trochę zajeżdża komuną.

    A ja jednak byłbym za likwidacją DO. Jedynym ich przeznaczeniem jest
    kontrola państwa nad obywatelem- nie spełniają żadnej pożytecznej
    funkcji. Zostawiłbym jedynie możliwość wyrobienia DO osobom
    nieposiadającym innego dokumentu tożsamości (Paszportu, Książeczki
    Wojskowej, Prawa Jazdy)- takie osoby istnieją.

    > [OT] Ostatnio ktoś się żalił, że nie chcą mu przyjąć wniosku paszportowego,
    > bo na zdjęciu nie widać lewego ucha. Problem tylko w tym, że facet nie miał
    > tego ucha od urodzenia :)

    No i widzisz- to właśnie paszport ma zdjęcie przystosowane do światowych
    standardów, a nie DO. Czy nowe dowody mają dane biometryczne?

    > Ogólnie się zgadzamy, więc proponuję EOT.

    Też mi się tak wydawało, że zaistniało drobne nieporozumienie ;)

    --
    Marek Witbrot

    www.ecdis.pl