  • Data: 2009-11-22 11:23:22
    Temat: Re: Licencja Microsoftu
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    op23 pisze:
    > No i ?

    No, a w przypadku Płatnika tej baby nie ma. Weryfikacji może dokonać
    albo strona klienta albo strona serwera. Widzisz inną możliwość?

    > Myślisz, że jak US udostępni program z zamkniętym kodem źródłowym to już
    > nie będziesz musiał wklepywać tych danych tak jak obecnie to czyni
    > "baba" i że "baba" nie będzie musiała tego zweryfikować w urzędzie
    > dokładnie tak, jak to robi teraz ?

    ???? Nie bardzo rozumiem o jakiego rodzaju programie piszesz. Czy o
    wydrukach czy o transmisji...

    Bo właśnie zarówno wydruki z płatnika jak i transmisja nie przechodzą
    przez żywego człowieka, stąd potrzeba ścisła kontrola i weryfikacja.
    Wydruki PITów przechodzą przez żywego człowieka. Nie wiem jak wygląda
    e-pit, bo coś tam z tych okolic US miały (już?) wprowadzać. Zupełnie nie
    mam z tym doświadczeń, więc się nie wypowiem.

    > PIERDOŁY.

    Po raz kolejny -- zachowaj poziom dyskusji.

    > Każdy program kadrowo-płacowy potrafi przygotować dane do
    > Płatnika i nic w tym Płatniku już nie robi się oprócz wysłania do ZUS.

    A wysyłałeś kiedyś cokolwiek z Płatnika? Bo 7 razy mówię, że prowadzona
    jest weryfikacja i jak występują błędy krytyczne, to dane nie zostaną
    wysłane. Rysowałem już dwa razy, narysuję trzeci:

    [dowolny program] => [weryfikator w płatniku] => [serwer]

    > Jest jasne, że nie ma sensu za pieniądze wszystkich obywateli tworzyć
    > oprogramowania dla marginalnego systemu, ale można kod otworzyć.

    Można, tylko po co? Kod płatnika nikomu nie jest potrzebny, chyba żeby
    dopuścić transmisję z innych programów. A czemu uważam to za kosztowne,
    wyjaśniałem.

    > Dalej
    > można pisać kod tak, by działał pod różnymi platformami bez dodatkowego
    > kosztu np w javie albo dotnecie. Trzeba tylko chciec.

    No nie do końca. Podawałem przykład SIO, którego i tak zapewne nikt nie
    używa nie pod windowsem, a jawowatość zrobiła z tego koszmarną krowę.

    Co do dotnetu, to on też mało przenaszalny ZTCW, bo oficjalna maszyna
    wirtualna jest i tak tylko pod Windows, mylę się?

    > Bo ZUS nie musi mieć nad tym kontroli, wykonuje weryfikację po swojej
    > stronie zupełnie niezależnie od Płatnika, ma swoje oprogramowanie do
    > tego a nie Płatnika.

    Tak, ale weryfikuje po fakcie. Więc co wyłazi? Błędy nieprzewidziane w
    Płatniku. A ten jest tworzony ściśle w powiązaniu z ZUSem, więc blisko
    źródła i mniej narażony na błędy. Gdy dopuścisz obcy program, będą
    wyłazić dodatkowo błędy wynikające z niewiedzy twórców, z ich pomyłek itp.

    Czy uważasz że w 1 płatniku będzie więcej błędów niż w 1 płatniku, 1
    Tristaniku, 1 Dominiku, 1 op23niku?

    A wezwania do korekty i wyjaśniania kosztują.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek