    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dobry zwyczaj-nie pożyczaj....
    Date: Fri, 29 Dec 2006 21:05:58 +0100

    Użytkownik "Angie" <J...@O...EU> napisał w wiadomości
    news:en3pbm$n23$1@news.onet.pl...

    > Robert litosci. odziez zostala pewnie uprana z x razy. o jakich mikrosladach
    > mowa? Nawet jesli znajda tam wlos Olki czy jej naskorek na swetrze to moze to
    > swiadczyc, ze Olka otarla sie o ten sweter, ze kolezanka byla w tym swetrze u
    > Olki w mieszkaniu etc. A juz pomysl zeby wytaczac sprawe karna o ciuch
    > kupowany na wage za pare zlotych wydaje mi sie rownie zasadny jak strzelanie z
    > armaty do komara

    Po pierwsze, jak znam się na ciuchach, to nie wszystkie pierze się co chwilę.
    Zakładam, że problem nie dotyczy bielizny. Ciuch noszony od okazji do okazji
    wbrew pozorom mógł przez kilka miesięcy nie być prany.

    Po drugie nie twierdzę, że głównym dowodem będzie mikroślady. Ale mikroślady
    plus zeznania świadków, to juz będzie seria poszlak, z którą ciężko będzie
    walczyć obronie. Oczywiście, że gdyby to była jedna nitka, to daleko nie
    zajedziemy. Ale jak te ślady nagle pojawią się na większości ciuchów pytającej,
    to będzie to dowodem prawdziwości jej słów.

    Po trzecie, to z postu pytającej wnoszę, że nie chodzi o jeden kupiony w
    lumpeksie ciuch, a wiele ciuchów.

    Po czwarte sądzę na podstawie doświadczenia, że juz samo zainteresowanie się
    sprawą Policji wystarczy, by ciuchy natychmiast zjawiły się automagicznie u
    prawowitej właścicielki. nie wykluczone, że z przeprosinami. I przede wszystkim
    na to liczę.

    Po piąte, to nie tyle uważam za zasadne wszczynanie w tej sprawie procedury
    karnej, co dostrzegam, że w każdym razie ma to o wiele większe szanse
    powodzenia, niż pisanie pozwu do sądu cywilnego. Pozwu, którego na moją
    znajomość rzeczy nawet nie da się sensownie zredagować. O wygraniu tego procesu
    i ewentualnej windykacji nie wspominając już litościwie.