    From: "Piotr Zawiły" <z...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dni służb mundurowych policzone!
    Date: Thu, 4 Feb 2010 09:36:57 +0100

    Szanowni Państwo,
    Jak odbierają przywileje, jakiekolwiek przywileje innym grupom społecznym, innym
    zawodom, to jest to jak najbardziej wskazane. Wtedy mundurówka nie krzyczy, no
    bo, tak naprawdę dlaczego mają krzyczeć, skoro problem nie dotyczy ich. Te inne
    grupy społeczne, inne zawody jakoś nie demonstrują pod siedzibą URM-u, nie
    wystosowują listów otwartych ich stowarzyszenia nie ślą pism z wyjaśnieniami i
    nie opisują, jak to będzie im ciężko i ilu cennych pracowników odejdzie, jaka to
    bieda ich dotknie. Wszelkie zapisy legislacyjne, które, po głosowaniu wychodzą z
    sejmu, obowiązują, można powiedzieć, od "zaraz". Nikt nie przejmuje się, że
    dotyczy to dość dużej grupy społecznej, jakiegoś zawodu. Natomiast jak zaczyna
    się tylko coś dziać koło dupy mundurowym, zaczyna się lament, biadolenie
    idiotyczne wskazywanie, że ustawa będzie dotyczyła tylko tych, którzy będą
    wcielani od któregoś tam roku, czy ustawa nie będzie dotyczyła tych, którzy coś
    tam już nabyli. A ja się pytam dlaczego? Skoro innych dotyczy od tzw." zaraz",
    to dlaczego od "zaraz" ma nie dotyczyć służb mundurowych i objąć ich wszystkich?
    Co to znaczy, że Wy, służby mundurowe macie inne żołądki, niż my, niemundurowi?
    To znaczy, że Wy , mundurowi jesteście traktowani na innych zasadach, niż my
    niemundurowi? Konstytucja mi gwarantuje równouprawnienie i tego równouprawnienia
    ja sobie życzę, czy to się komuś podoba, czy nie. Nie ma równych i równiejszych.
    Te czasy, mam nadzieję, skończyły się i nie powrócą. Wystarczy już przywilejów i
    specjalnego traktowania. Wystarczy już tych odpraw po kilkadziesiąt t tysięcy na
    odchodne, pobieranie pensji przez rok, pomimo, że "zrzuciło" się już mundur.
    Wystarczy już tych przywilejów, które dają możliwość wykupu lokalu za 5%
    wartości po osiągnięciu przez mundurowego wieku 15 lat służby, jeżeli dostał
    takowy lokal z tzw. przydziału i ten lokal mieszkalny kwalifikował się do tzw.
    wykupu. Wystarczy już tego mnożnika 2,60, a teraz 2,67 za każdy rok
    "przepracowany" po 15 latach służby, tych wszystkich "przejazdów raz w roku" i
    "urlopowych" na każdego członka rodziny i innych rzeczy, których nie chce mi się
    wymieniać, bo lista, na pewno, byłaby długa. Mundurowi, stańcie i uderzcie się w
    pierś i powiedźcie, czy to jest normalne ? Czy inne zawody, też niejednokrotnie
    ciężkie mają takie przywileje? Zastanówcie się Panie i Panowie mundurowi, co
    będzie z tą Polską, jeżeli na Wasze emerytury, które nabyliście już po 15 latach
    będą musiały zapierdalać moje dzieci i dzieci moich dzieci? To chyba nie jest
    normalny stan rzeczy? Młody, zdrowy człowiek, niejednokrotnie w kwiecie wieku
    odchodzi ze służby po 20, czy 25 latach i podejmuje dalszą pracę mając już 75%
    tej emerytury i oczywiście wszystko jest w porządku. Inny człowiek musi
    zapierdalać na te 75% całe życie, a i tak, jak dożyje, dostanie raptem kilkaset
    złotych tej nędznej emerytury. Na szczęście jest Was garstka na tle
    kilkudziesięciomilionowego społeczeństwa, które chce już normalności i równego
    traktowania. Mam nadzieję, że ta normalność już niebawem nastąpi.

    --

    Z poważaniem

    Piotr Zawiły