  • Data: 2004-11-16 22:42:36
    Temat: Re: Dialer- wypowiedz przedstawicielaTPSA
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Rymasz wrote:

    > Podpuchy to co innego. Tutaj raczej chodzi o to, ze przegladajac "zlosliwa"
    > strone WWW, pobiera sie "normalnie" grafike. Jak taki JPG bedzie odpowiednio
    > spreparowany (dopuszczam, ze nawet sie wyswietli to co powinno) to dojdzie
    > do przekroczenia pamieci dla niego alokowanej (wg. tego co sie wydawalo
    > programistom, ze tak ma byc). Nadpisany moze zostac adres zwrotny funkcji
    > przetwarzajacej, poprzez przepelnienie lokalnej wartosci. "Wstrzykuje" sie
    > wlasny kod, co robi co sie chce i przodem. Z grubsza i w teorii, bo sie tym
    > nigdy praktycznie nie zajmowalem.

    To poczytaj sobie coś zarządzaniu pamięcią dla procesorów 80386 w
    chronionym trybie wirtualnym. Coś takiego nie ma prawa się zdarzyć,
    chyba że system ma kompletnie spartolone zarządzanie pamięcią.

    Taki numer to mógłby przejść w spartaczonym programie działającym w
    trybie rzeczywistym, ale w trybie wirtualnym zarządzanie pamięcią nawet
    przy nie kontrolującym przekroczenia zakresów programie spowoduje błąd
    ochrony i wywalenie programu.

    [ciach]

    > Widac, ze od dawna zdajesz sobie sprawe z zagrozen :)
    > BTW: najnowsze certyfikowane przez MS stery NVIDII
    > powoduja bluescreena na XP'ku (!), podczas gdy poprzednie w tej samej
    > sytuacji dzialaja poprawnie :)

    XP to w ogóle jeden wielki szajs - znajomy przeszedł (nie wiem, po co) z
    Win98SE na XP i po połączeniu z siecią komputer mu się restartował
    (dziura w systemie).

    > BTW2: raport za zeszly rok pokazywal, ze dziur w Windzie i Linuxie
    > znaleziono podobna ilosc (ponad 100), przy czym w Linuxie nie na
    > wszystkie bylo lekarstwo (a kod jest otwarty ;) Niestety nie moglem sie
    > go na szybko doszukac.

    Ja bym sugerował porównanie tych dziur (co innego brak odporności na
    DDoS i możliwość wywalenia pojedynczego demona lub przejęcia jego
    uprawnień, a co innego dziura powodująca wywalenie całego systemu).

    Poza tym otwarty kod linuxa świadczy tylko na jego korzyść - mając
    dostęp do źródeł łatwiej wykryć i wykorzystać dziury (więc te 100 w
    linuxie ma inny 'ciężar' niż te 100 w wingrozie z 'tajnymi' źródłami -
    pomijając już same różnice w potencjalnych skutkach 'dziur'). No i mając
    źródła - można dziurę (jeśli się umie) załatać 'od ręki'. Zamiast
    czekać, aż mikrosyf kolejne SP wypuści (produkujące nowy dziury przy
    okazji łatania starych).

    > BTW3: taka bezpieczna i przemyslana Mozilla tez zaczyna przepuszczac.
    > (przepelnienie bufora w Winampie pomine :)

    WinAmp zdaje się umiera...

    > WNIOSKI: w kazdym gospodarstwie domowym musi byc przynajmniej
    > po jednym informatyku i prawniku, by nie dac sie dymac :)

    Wiesz - jeśli ktoś się nie zna na samochodzie: oddaje go do mechanika.
    Albo buli za np. nowy silnik, jak coś potężnie sknoci. A jeśli ktoś nie
    zna się na instalacji i konfiguracji komputera?....

    [ciach]

    > Mnie sie tylko o to rozchodzi, ze uzytkownik nie wiadomo jak swiadomy
    > moze czuc sie zagrozonym ze strony ludzi kierujacymi sie nieetycznymi
    > pobudkami ;)
    > a majacymi wyspecjalizowana wiedze i ogromna motywacje, by jednak
    > jakies obejscie znalezc. A TPSA tylko zaciera rece :)

    Niemniej jednak większość takich zdarzeń (dialery, epidemie 'robaków')
    są skutkiem daleko posuniętej niefrasobliwości, niekompetencji oraz
    lenistwa użytkowników oraz administratorów.

    [ciach]

    > Tak to wlasnie jest. Czasem chyba ktos musi zadbac o ich interesy, tak
    > dla dobra ogolu. Zwlaszcza ze swiat nieublagalnie pedzi do przodu i nie
    > ma za bardzo mozliwosci bycia w pelni swiadomy we wszystkich dziedzinach
    > zycia.

    Ale jak ludzie przyzwyczają się, że ktoś za nich myśli... Efekty z
    reguły są koszmarne.

    > Jak beda chcieli to i tak Ci sie wepna, zwlaszcza jak masz analogowa linie
    > :)

    Dawniej nie mogli - miałem SDI.

    Teraz sobie zablokowałem. Zresztą i tak myślę przejść do sferii - TPSA
    ma chore abonamenty.