  • Data: 2004-11-16 22:50:51
    Temat: Re: Dialer- wypowiedz przedstawicielaTPSA
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Rymasz wrote:

    > Nie do konca. W czesci przypadkow (zainstalowanie sie
    > dialera bez wiedzy uzytkownika) mysle, ze jest to takie samo
    > zlodziejstwo. Powracajac do innego rozgraniczania: wlamanie
    > sie na kompa, a automatyczne zainstalowanie dialera
    > (bez wiedzy uzytkownika) sprowadzaja sie do tego samego.

    Nope. Włamanie vs. wejście do nie zamkniętego mieszkania.

    [ciach]

    > - jakie masz argumenty przeciwko domyslnemu wylaczeniu
    > takich numerow? (jak ktos ma taka potrzebe, to na pewno bedzie
    > wiedzial jak wlaczyc)

    Myślenie za innych prowadzi do umysłowego rozleniwienia tych innych.
    Jest to korzystne dla korporacji oraz rządów, ale mało korzystne dla
    ludzkośic jako takiej.

    > - jakby Tobie sie "bezwiednie" jednak jakims cudem zainstalowalo
    > takie ustrojstwo i nabilo rachunek na 5000PLN, to jakbys postapil?
    > I co w przypadku, jakby TPSA odpowiedziala "Panie, kliknal Pan
    > akceptujac warunki". (pomijam fakt, ze mozesz nasluchiwac jak
    > brzeczy modem gdy sie wdzwania)

    Zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa -> namierzenie przez operatorów
    telekomunikacyjnych na polecenie prokuratora danego 'usługodawcy' ->
    zmasakrowanie prawne takiego 'usługodawcy'.

    Zapłacić bym nie zapłacił. Bo: (1) nie mam tyle kasy ;) oraz (2)
    operator byłby bardziej zmotywowany do wykrycia sprawcy.

    Niemniej jednak jest to teoretyzowanie, bo serwer (z modemem w razie
    dłuższej awarii sieci oraz do faksów) oraz komputer roboczy mam
    fizycznie rozdzielone ;-P

    > - dlaczego nakladane sa kary pieniezne na sprzedawcow oferujacych
    > przeterminowane jedzenie, jednak z wyrazna data waznosci?

    Nie wiem. Ja bym nie miał nic przeciwko temu, żeby można było kupić (po
    niższej cenie) towar nominalnie przeterminowany (taki np. jogurt dzień
    po terminie też będzie OK).

    Z drugiej strony dzięki takiemu przepisowi można kupić po niższej cenie
    towar, który jeszcze nie jest przeterminowany, a tylko niewiele mu
    brakuje ;)