  • Data: 2004-11-17 00:39:27
    Temat: Re: Dialer- wypowiedz przedstawicielaTPSA
    Od: "Rymasz" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:cndvot$n0j$1@news2.ipartners.pl...
    > To poczytaj sobie coś zarządzaniu pamięcią dla procesorów 80386 w
    > chronionym trybie wirtualnym. Coś takiego nie ma prawa się zdarzyć, chyba
    > że system ma kompletnie spartolone zarządzanie pamięcią.

    Bylbym bardziej powsciagliwy :) www.google.pl + przepelnienie bufora
    i zobaczmy czego dotycza problemy...

    > Taki numer to mógłby przejść w spartaczonym programie działającym w trybie
    > rzeczywistym, ale w trybie wirtualnym zarządzanie pamięcią nawet przy nie
    > kontrolującym przekroczenia zakresów programie spowoduje błąd ochrony i
    > wywalenie programu.

    http://www.linuxnews.pl/_news/2004/04/21/_long/2661.
    html
    http://linuxcentrum.com/news.php?id=254
    http://neutrin.pl/modules.php?name=News&file=article
    &sid=443
    http://www.cert.pl/index2.html?action=show_news_more
    &nid=440

    Nie wnikam w szczegoly, ale nie sugerujesz chyba, ze najnowsze jadra 2.6.x
    pracuja domyslnie w trybie rzeczywistym? Bylbym mocno zaskoczony ;)

    > XP to w ogóle jeden wielki szajs - znajomy przeszedł (nie wiem, po co) z
    > Win98SE na XP i po połączeniu z siecią komputer mu się restartował (dziura
    > w systemie).

    Masz strasznie skrajne poglady :)

    > Ja bym sugerował porównanie tych dziur (co innego brak odporności na DDoS
    > i możliwość wywalenia pojedynczego demona lub przejęcia jego uprawnień, a
    > co innego dziura powodująca wywalenie całego systemu).

    Mysle, ze sa podobnej wagi tylko z racji popularnosci systemow M$ sa
    czesciej powszechniej wykorzystywane, z racji ogromu podatnego "gruntu".

    > Poza tym otwarty kod linuxa świadczy tylko na jego korzyść - mając dostęp
    > do źródeł łatwiej wykryć i wykorzystać dziury (więc te 100 w linuxie ma
    > inny 'ciężar' niż te 100 w wingrozie z 'tajnymi' źródłami - pomijając już
    > same różnice w potencjalnych skutkach 'dziur'). No i mając źródła - można
    > dziurę (jeśli się umie) załatać 'od ręki'. Zamiast czekać, aż mikrosyf
    > kolejne SP wypuści (produkujące nowy dziury przy okazji łatania starych).

    Czesc kodu M$ tez wyciekla ;) Tym nie mniej, kod otwarty, a dziury sa.
    Kod otwarty, a nie zalatano wszystkich. Rozna waga moze wynikac jedynie
    z nierownego upowszechnienia sie produktow.

    > Wiesz - jeśli ktoś się nie zna na samochodzie: oddaje go do mechanika.
    > Albo buli za np. nowy silnik, jak coś potężnie sknoci. A jeśli ktoś nie
    > zna się na instalacji i konfiguracji komputera?....

    O to walczyc mozna :) Studentom informatyki zyloby sie dostatnio :)

    > Niemniej jednak większość takich zdarzeń (dialery, epidemie 'robaków') są
    > skutkiem daleko posuniętej niefrasobliwości, niekompetencji oraz lenistwa
    > użytkowników oraz administratorów.

    Niby tak, ale nawet daleko posuniete zaniedbania nie powinny zwalniac
    z odpowiedzialnosci osob wykorzystujacych takie mozliwosci. Mam
    swiadomosc, ze wiekszosc zdarzen prawnie jest OK. Ludzie jednak
    bywaja dupczeni.

    > Ale jak ludzie przyzwyczają się, że ktoś za nich myśli... Efekty z reguły
    > są koszmarne.

    Reguly powinny byc jasne i przejrzyste. Jak ktos korzysta z taksowki to nie
    moze byc postawiony w takiej sytuacji, ze musi zapoznac sie z 50
    stronnicowym
    regulaminem swiadczenia uslug przez danego zlotowe, bo jak nie, to jesli
    nie poda trasy ktora chce jechac, to taryfiarz pojedzie ulica, za ktora
    liczy
    sobie stawke x100.
    Gdzies granice trzeba ustalic. Kto chce niech korzysta, nieswiadomi maja
    wylaczone. Zle dla kogo? Operatorow malych i duzych, bo im sie zamyka
    kokosowe interesy czesania jednostek.

    > Dawniej nie mogli - miałem SDI.

    Chodzilo mi ogolnie o linie telefoniczna i natrzepanie impulsow gdzie sie da
    :)

    > Teraz sobie zablokowałem. Zresztą i tak myślę przejść do sferii - TPSA ma
    > chore abonamenty.

    Ciezko mi jakos zakonczyc udzial w dyskusji, ale z mojej strony prawie EOT.
    Jak cos razacego mi w oczy wpadnie, to moze jeszcze cos splodze. I tak
    dziwie
    sie, ze jeszcze na nas nie wrzucaja ;))

    Obstaje przy swoim:
    1) oprogramowania bezpiecznego nie ma i dlugo nie bedzie,
    2) pani Basia wybierajac wdzwaniany dostep do internetu ma prawo oczekiwac,
    ze zaplaci tyle, na ile umowi sie z operatorem, a nie na ile pozwalaja
    mozliwe
    rozwiazania

    Pozdrawiam,
    Rymasz