    From: Miernik <m...@f...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Darowizna za granicę?
    Date: Tue, 14 Mar 2006 23:01:47 +0100

    Piotr Dembiński <p...@g...pl> wrote:

    > Czy jak daruję pięć dolców na moją ulubioną radiostację internetową,
    > której siedziba znajduje się w USA, to czy muszę zapłacić w Polsce
    > podatek od darowizny?

    A to darowizn się nie odlicza od podatku, tylko jeszcze trzeba płacić?
    Wydaje mi się że co najwyżej obdarowany może musieć coś zapłacić jeśli
    nie jest uznany za organizację dobroczynną.

    P.S. To nie opinia prawna ale zdziwienie że komuś przez myśl przeszło
    że jakieś państwo mogłoby tak bezczelnie pobierać haracz jak wymuszać
    podatek od tych co dają darowizny. Jeszcze co, może jeszcze opodatkować
    "nie osiąganie dochodu"? Na przykład ktoś zarabia 2000 PLN miesięcznie,
    i fiskus uzna że zbyt lekko pracuje, uszczuplając tym dochody państwa i
    musi płacić jakby zarabiał 3000 zł. Taki fiskus się dla mnie by niewiele
    moralnie różnił od złodzieja co mi się włamuje przez okno i kradnie
    komputer.

    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en