    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Darowizna - sprzedaż
    Date: Mon, 5 Mar 2007 07:15:59 -0600

    "Mała" <m...@o...pl> wrote in message
    news:1574.0000003d.45ebc23c@newsgate.onet.pl...

    > Skoro w akcie darowizny jest napisane dokładnie "Pani XX (czyli ja)
    > ustanawia na
    > rzecz pani YY prawo... itd", to nie ja decyduję? Skoro ja ustanowiłam to
    > może
    > jednak ja mogę zmienić?

    Nie.
    Jak komuś dasz coś w prezencie to raczej nie za bardzo możesz juz o tym
    decydować.
    To osoba obdarowana tym prawem może z tego prawa zrezygnować. Ty mu tego
    prawa zabrac nie możesz, bo już go nie masz. Podarowałaś go już.

    > Chyba chciałeś napisać darczyńca? Bo obdarowany to ja.

    :) obdarowany prawem korzystania, a nie obdarowany mieszkaniem.
    teraz jasne?

    > Nie ma możliwości porozumienia z tą osobą. Czyli rozumiem że sytuacja jest
    > patowa i nie sprzedam tego mieszkania. Czy dobrze rozumiem?

    Sprzedasz, ale razem z prawem do korzystania. Pytanie tylko czy znajdziesz
    kupca.
    Na twoim miejscu raczej bym kontaktu z tą osobą szukał, bo jak dobrze
    pamiętam, to takie prawo wygasa razem ze śmiercią tej osoby.
    Więc przynajmniej wypadałoby wiedzieć, że umarł.