  • Data: 2007-03-05 18:49:07
    Temat: Re: Darowizna - sprzedaż
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Mała wrote:
    > Ale z tego co wiem, to spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu nie może być
    > przedmiotem umowy dożywocia. Musiało by być odrębną własnością. A nie jest.

    > Nie chcę uciekać :( Chcę "zabrać" ten obowiązek ze sobą a nie zostawiać nabywcy.

    A skąd wiesz, że ta druga osoba ma ochotę mieć służbność w innym
    mieszkaniu. Może tego nie chce. Chce w tym i już.
    To ta druga osoba musi wyrazić zgodę na przeniesienie służebności na
    inny lokal. Tzn, musi zrzec się służebności do tego lakalu, a ty musisz
    wyrazić zgodę na tą służebność w nowym lokalu.

    > Kupiłam nowe mieszkanie, to potrzebuję sprzedać. Nie ma żadnego(!) sposobu żeby
    > ten zapis obowiązywał mnie nadal ale w kontekście nowego mieszkania?

    j.w.
    Nie ma. Potrzebne jest zrzeczenie się prawa do służebności przez drugą
    stronę.

    > Właśnie się załamałam... ;(

    No, w tym zakresie niestety niewiele moge pomóc.