  • Data: 2007-03-05 19:49:32
    Temat: Re: Darowizna - sprzedaż
    Od: "Mała" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A skąd wiesz, że ta druga osoba ma ochotę mieć służbność w innym
    > mieszkaniu. Może tego nie chce. Chce w tym i już.
    :)
    Wiesz, bywają ciężkie przypadki, o których wolałabym tu nie pisać.
    Może napiszę tylko, że ja jestem bardziej niż pewna, że ona nie chciała mieć
    służebności ani w tym ani w jakimkolwiek innym moim mieszkaniu. To jest osoba w
    mocno zaawansowanym wieku. Notariusz sam przygotował umowę, która została
    podpisana. Moja wina, że nie dopytałam się wcześniej, czym taki zapis skutkuje
    na przyszłość, ale nie jestem prawnikiem i kompletnie się na tym nie znam. Nikt
    nie przewidział, że sprawy przyjmą taki obrót... niestety. Cóż, za własne
    niedopatrzenia trzeba płacić.
    To może pytanie z innej beczki. Przeczytałam gdzieś, że w pewnych przypadkach
    można taką służebność zamienić na dożywotnią rentę na rzecz takiej osoby. Czy
    jest to możliwe, bez angażowania w tą sprawę sądu? Ja naprawdę nie chcę wojny i
    brania się za łby. Szukam jakiegokolwiek rozwiązania, które pozwoli mi spokojnie
    i zgodnie z prawem pozbyć się tego mieszkania.

    > No, w tym zakresie niestety niewiele moge pomóc.
    Eh, szkoda ;) Niemniej jednak bardzo dziękuję za cierpliwość i wszelkie
    odpowiedzi. Jestem totalnym "lajkonikiem" w tych tematach.