  • Data: 2019-09-17 21:49:23
    Temat: Re: Dane osobowe osób zmarłych
    Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .09.2019 o 19:12 Karol <b...@d...waw.pl> pisze:

    > Gdzie i w jaki sposób uzyskać dane osobowe osoby zmarłej ? Podejrzewam,
    > że
    > wydziale meldunkowym dowolnej gminy. Ktoś z szanownych grupowiczów
    > praktykował uzyskanie takiej informacji ?
    > Podobno RODO nie ma zastosowania do osób zmarłych.
    >
    > motyw: (27)
    > Niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do danych osobowych osób
    > zmarłych. Państwa członkowskie mogą przyjąć przepisy o przetwarzaniu
    > danych
    > osobowych osób zmarłych.
    >
    > Mam imię i nazwisko i PESEL tej osoby.
> [...]

    Jakim problemem jest znacznie łatwiejsze umieszczenie PESEL w odpisie aktu
    zgonu:

    http://samorzad.pap.pl/depesze/redakcyjne.procedury/
    172606/PESEL-do-zgonu--MSWiA-planuje-umiescic-numer-
    PESEL-w-odpisach-aktu-zgonu

    Poczytajcie - nie wykluczają, ale problemy chyba uniemożliwią wykonanie w
    rozsądnym czasie.

    Powiązanie PESEL zmarłego z adresem pochówku jest technicznie i prawnie
    możliwe, ale proceduralnie skomplikowane i mało przydatne (IMHO
    jednostkowo i z rzadka).

    Nb. we Wrocławiu mamy serwis umożliwiający poszukiwanie miejsca pochówku
    na podstawie
    co najmniej jednej z danych:
    nazwisko; imię; data urodzenia; data zgonu; data pochowania.
    Jak widać, cmentarze komunalne raczej nie dysponują danymi nt. PESEL
    pochowanych.

    --
    Trefniś