  • Data: 2007-11-23 10:44:19
    Temat: Re: DG a oprogramowanie "domowe"
    Od: Any User <u...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W kwestii formalnej: akurat makra jako takie nie są argumentem,
    > w OO równie dobrze można sobie "ułatwiać".

    Oj nie wiem - makra w Excelu to VBA, który jest prosty, łatwy, przyjemny
    w nauce i w razie czego łatwy do przeniesienia wprost do samodzielnego
    programu, który z zewnątrz uruchomi sobie Excela za pomocą CreateObject.

    OpenOffice, o ile pamiętam, obsługuje Javę, Pythona i jakąś dziwną,
    własną wersję Basica - wzorowaną na VBA, ale mocno niekompatybilną, no i
    ma całkiem inne nazewnictwo obiektów COM.

    A teraz pokaż mi managera, który będzie w stanie napisać sensowną
    aplikację w Javie lub Pythonie pod OpenOffice. Bo ja mógłbym wskazać
    kilku, którym już się zdarzyło napisać coś dużego w VBA.

    > Problem się zaczyna jak nam KTOŚ podeśle makro w Excelu, problem nie
    > w makrze (dostępnosci makra) a kompatybilności :)

    Również - ale to j/w.

    > I to drugie jest prawdopodobne :)
    > Na Athlonie "czułem" zółwiastość programów biurowych, na AthlonXP64 już
    > *prawie* nie (OS oczywiście 32 bit, tylko sam proc nowszy).

    No cóż, ja do pracy z Office mam Celerona z 2002 roku.

    > Y tam.
    > Jak otrzymujesz makra w pakiecie, to nadal masz problem: "kliknąć
    > na >>tak<< czy nie kliknąć" :O

    Miałem raczej na myśli ataki na przepełnienie bufora przy spreparowanym
    dokumencie, a nie makro-wirusy.

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com