  • Data: 2002-10-03 13:24:19
    Temat: Re: Czynsz
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 3 Oct 2002, Nawrot wrote:
    [...]
    >+ > Czy oznacza to, ze zmiana jest natychmiastowa?
    [...]
    >+ Praktycznie zmiana jest natychmiastowa [z tym ze pazdziernik pozostaje na
    >+ starych zasadach]
    >+ Ograniczenie zniknie z chwilš opublikowanie orzecznia Trybunału w Dzienniku
    >+ Ustaw, czyli najprawdopodobniej za kilkanaœcie dni.

    Nie bijcie, ale mam teoretyczne pytanie: a jeśli właściciel
    zakładając (słusznie, jak wyszło) niekonstytucyjność przepisu
    podwyższył czynsz wcześniej (tzn. wystapił z takim żądaniem,
    pisemnie) - to to *prawidłowe* (zgodne z prawem, jak wyszło)
    żądanie ulegnie uchyleniu czy nie ??
    Dla mnie byłoby to dziwne, ale piszesz że właściciele
    "będą mogli" - przecież zdaniem TK cały czas mogli... !
    Nawet jak ktoś przegrał sprawę (z lokatorami lub gminą)
    to na mój rozum powinien mieć prawo do kasacji. Hm...

    Pozdrowienia, Gotfryd
    PS: nie jestem najemcą ani wynajmującym :)