  • Data: 2003-10-29 20:12:51
    Temat: Re: Czym sie rozni "lub" od "albo"???
    Od: Catbert <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak wiadomo sądziowe są rózni, często słabi. Jednak wtym wypadku sąd miał w
    > pewnym sensie racji - nie jest on w żaden sposób związany orzeczeniem SN.
    > Według mnie jest to niekorzystna sytuacja i po częsci fikcyjna, bo zazwyczaj
    > jednak sądy trzymają się lini orzeczniczej SN, ale jednak ciąle formalnie
    > nie mają one mocy prawotórczej.

    Rrzecz w tym, że sędzia miał w d... prawo. Dodatek o orzeczeniu SN
    zamieściłem jako ozdobnik literacki, informację (sugestię) dla sędziego,
    której logiczności wywodu niesposób było zaprzeczyć. Niezawisłość sądu
    nie oznacza dowolności interpretacji. Szczególnie gdy ta interpretacja
    pozostaje w jaskrawej sprzeczności z ustawą. Ustawy chyba obowiązują
    sędziów?
    Skoro sędzia nie wie, co znaczy "lub", bo jest słaby, to nie ma powodu
    do zdziwienia, że "nie-sędzia" chce wiedzieć (jak inicjator wątku) co to
    tajemnicze słówko może znaczyć w "prawniczym języku":-)

    Pzdr: Catbert, EHRM