  • Data: 2003-10-30 08:25:28
    Temat: Re: niezawislosc sedziegol; ==> było: Re: Czym sie rozni "lub" od "albo"???
    Od: Catbert <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > no wlasnie - wyroki m.in. SN nie sa zrodlami prawa

    Nie napisałem, że sędzia miał podporządkować się wyrokowi SN, tylko, że
    wypowiadał sie pejoratywnie o wyrokach innych sędziów.
    Napisałem natomiast, że nie podporządkował sie ustawie, która jest
    źródłem powszechnie obowiązującego prawa - otrzymałem komentarz, że
    dobrze uczynił.

    > jesli jego poglad w tej sprawie jest inny niz SN to wrecz
    > powinien w swej niezawislosci wydac wyrok zgodnie z wlasnym poczuciem
    > sprawiedliwosci - gdyby tak nie bylo to w Konstytucji bylby zapis o prawie
    > precendensowym...

    Idąc tym tokiem rozumowania można powiedzieć, że w każdej innej sprawie
    sędzia może kierować się "własnym poczuciem sprawiedliwości" w oderwaniu
    od ustaw, bo dlaczego nie.

    Pzdr; Catbert, EHRM