  • Data: 2003-10-29 19:10:37
    Temat: Re: Czym sie rozni "lub" od "albo"???
    Od: Catbert <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak zwykle durne odpowiedzi.
    > Jeśli piszesz np. pozew (zważywszy grupę dyskusyjną) w zależności od
    > sytuacji - pozostawiasz drugiej stronie prawo wyboru. To, czy też coś
    > innego, ale spełniającego np. te same parametry.
    >
    > Jeśli użyjesz słowa "ALBO", to również pozostawiasz drugiej stronie prawo
    > wyboru, ale np. TO albo TO, ale w innym wykonaniu, konfiguracji, kolorze

    Być może jest podtekst w tym pytaniu, a kluczem jest "język prawniczy".

    Widziałem pismo pewnego sędziego, w którym "lub" było zinterpretowane
    jako "i" - tzn. stwierdzał on, że musiały zajść obie okoliczności dla
    ważności czynności, chociaż ze słowa "lub" zawartego w ustawie wynika,
    że wystarczyła jedna.
    W uzasadnieniu użyto zwrotu, że wniosek powoda odwołuje sie do "zbędnie
    perfekcyjnej interpretacji normy prawnej".
    Strona podparła się orzeczeniem SN, na co ów sędzia w formie ustnego
    komentarza oświadczył, że orzeczenia SN ma w d...

    Pzdr: Catbert, Wredny Szef Działu Kadr