  • Data: 2013-11-27 08:44:01
    Temat: Re: Czy tu prawo nie działa wstecz?
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-11-27 07:36, Jacek pisze:
    > W Krakowie radni sejmiku uchwalili zakaz palenia węglem i drewnem (z
    > wyjątkiem pieców/kotłów "eko" i okazjonalnego używania kominków).
    > Czy tu przypadkiem tzw. prawo nie działa wstecz?
    > Gdyby uchwalono zakaz stosowania takich pieców w nowych budynkach, to
    > nie widzę przeszkód, ale tu chyba działa to wstecz.

    Ależ - piec możesz mieć. Możesz palić w nim gazem albo prądem. Nie
    możesz tylko węglem (i drewnem?). To tak, jak zakaz wjazdu do Berlina
    samochodami niespełniającymi którejś-tam wersji czystości spalin.

    > Jacek
    > PS
    > według mnie jest takich przypadków więcej:
    > np. wydłużenie wieku emerytalnego (ale nie dla mundurowych - dla nich
    > działa tylko w stosunku do nowo zatrudnionych)
    Patrz pragmatycznie :)
    Co-by-to było, gdyby mundurowi przyszli pod URM sobie poprotestować i
    zaczęli palić to-i-owo czy z-tego-i-tamtego :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.