  • Data: 2013-11-27 17:05:09
    Temat: Re: Czy tu prawo nie działa wstecz?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:529592e4$0$2175$65785112@news.neostrada.pl...
    >W Krakowie radni sejmiku uchwalili zakaz palenia węglem i drewnem (z
    >wyjątkiem pieców/kotłów "eko" i okazjonalnego używania kominków).
    > Czy tu przypadkiem tzw. prawo nie działa wstecz?

    Masz gdzieś link do tej uchwały? Bo chciałbym poznać jej podstawę prawną.
    Co do zasady sposób ogrzewania budynku normuje Rozporządzenie w sparwie
    warunków, jakim mają odpowiadać budynki wydane na podstawie UStawu Prawo
    Budowlane. Te rozporządzenia sie oczywiście zmieniają, ale zawsze dotyczą
    nowo budowanych budynków. Przykłądowo Gmina może sobie uchwalić, ze na jej
    terenie buduje sie tylko domy z dachami spadzistymi o jakimś tam kącie, no
    ale dotyczy to nowoprojektowanych budynków i nikt nie lata i nie
    przedbudowauje istniejacych. Nie za bardzo wyobrażam sobie uchwałę
    zakazującą palenia w piecach, jak przecież budynki mogą nie mieć innych
    instalacji.

    > Gdyby uchwalono zakaz stosowania takich pieców w nowych budynkach, to nie
    > widzę przeszkód, ale tu chyba działa to wstecz.

    Albo ktoś walną bubel prawny, albo to uchwała wydana włąśnie na podstawie
    przepisów prawa budowlanego i ona z mocy samego prawa odnosi się do
    nowoprojektowanych budynków.

    > według mnie jest takich przypadków więcej:
    > np. wydłużenie wieku emerytalnego (ale nie dla mundurowych - dla nich
    > działa tylko w stosunku do nowo zatrudnionych)

    To jest drażliwy temat, bowiem świadczenia emerytalne są takimi niby
    usługami ubezpieczeniowym, ale świadczonymi przez państwo. Sadzę, że w tym
    zakresie, to w ogóle można znaleć więcej niedoróbek. Mnie przykładowo
    interesuje, czemu osoba zarabiajaca więcej ma płacić większe ubezpeiczenie
    zdrowotne? Czy prawdopodobieństwo zachorowania zależy w jakimkowliek
    stopniu od osiąganych dochodów?