  • Data: 2018-08-28 04:09:42
    Temat: Re: Czy to już prostytucja?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-08-27, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Wydajemisie, że to, co niektórzy tak miło wspominają z czasów
    > przedunijnych, to były soki _dosładzane_. Bo wtedy można było sok z
    > cukrem nazwać sokiem...
    >
    > Unia zabroniła dosładzać, więc zastępczo się rozcieńcza.
    >
    > A czysty sok z porzeczki to chyba by się nie sprzedał po prostu...
    >
    > Ale oczywiście kwitów na to nie mam.

    Sięgając do czasów prlu kojarzę głownie syropy. Osobliwie niejaki
    sorbovit. Soków jako takich nie kojarzę w ogóle. Trochę później, było
    coś tez chyba importowane z Bułgarii, jakiś nektar broskwiniowy.

    Zresztą powątpiewałbym, czy PRLowskie soki to były czyste, naturalne
    soki.

    https://myvimu.com/collection/5471519-etykiety-od-na
    poi-bezalkoholowych
    https://myvimu.com/exhibit/54670074-sok-prl

    Sok z czarnej porzeczki, niskosłodzony lub wysokosłodzony :)

    Nie kojarze w ogóle czegos takiego. Ani tych:
    https://static.myvimu.com/photo/56/64965623_m.jpg
    http://3.bp.blogspot.com/-O9DOqrO_rk0/UVrdW4OzYcI/AA
    AAAAAABIU/AtoquOSWDXk/s1600/SWScan0002300001.jpg

    A tuż po prlu to tez były głownie syropy. Potem sie pojawiły Fortuny,
    Hortexy i inne w kartonikach, ale czy to były czyste soki?

    A wspólcześnie, to przeciez taki 100% sok yez widze jest dostępny, tylko
    pewnie właśnie niepijalny (jak napój). Wystatczy góglnąć i sporo
    wychodzi. Np.:
    https://domowe-potrawy.pl/media/2017/06/naturalne-so
    ki-oleofarm-z-owocow-zurawiny-i-czarnej-porzeczki2.j
    pg

    --
    Marcin