eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy sprzedawcom tak wolno ? (płatność kartą vs płatność gotówką - różnica w cenie) › Re: Czy sprzedawcom tak wolno ? (płatność kartą vs płatność gotówką - różnica w cenie)
  • Data: 2024-07-15 14:09:54
    Temat: Re: Czy sprzedawcom tak wolno ? (płatność kartą vs płatność gotówką - różnica w cenie)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 15 Jul 2024 13:25:11 +0200, Tomaszek wrote:
    > Dziś w tzw. osiedlowym warzywniaku spotkałem się z taką sytuacją.
    > Zostały mi zaproponowane 2 ceny. Przy płatności kartą cena była wyższa
    > niż przy płatności gotówką (całe 2zł :)))
    > Rozumiem tak po ludzku czemu sprzedawcy tak robią, ale moje pytanie
    > brzmi: czy sprzedawcom wolno tak robić?
    >
    > Dla wtajemniczonych: teraz w warzywniaku wydać 50 - 70 zł to jest żaden

    Ale ciągle można też kupić towaru za 2 zł :-)

    > problem, więc i tam pojawiły się terminale płatnicze, bo kwoty są już
    > znaczne i upadł taki mit, że terminala w warzywniaku nie opłaca się
    > utrzymywać:)))

    Pojawiły się IMHO z innych przyczyn - choćby jest obowiązek ustawowy
    od 2022r, jeśli masz kasę fiskalną.

    I być może masz właśnie dowód, że się nie opłaca :-)

    Nie wiem ile akceptant bierze prowizji od płatności, ale może się
    okazać, ze min 1zl.

    Czy tak wolno ... chyba nie, ale przez lata widziałem np
    "rabat 2% naliczany automatycznie przy płatności gotówką".
    A tak, to już chyba można :-)

    Potem spadły prowizje, i chyba przestali ... a potem sklep się wycofał
    z biznesu. Raczej z innych przyczyn.

    J.