    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <60e72d04$0$545$65785112@news.neostrada.pl> <sc915m$p3l$1@gioia.aioe.org>
    <a...@w...eu> <sc9b11$1a62$1@gioia.aioe.org>
    <611b9272$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <611bc519$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <en25z0qj4p47$.etkxj2681bpu$.dlg@40tude.net>
    <611bda6f$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <by5g48qibamh.1jyjkybffm6x2$.dlg@40tude.net>
    <1o8uobu4442a6.1gx46o1zi7z53$.dlg@40tude.net>
    <k22n1ba7vj6j$.18z2merttovmi$.dlg@40tude.net>
    <k8eq82q00n0o$.qfsecjb92qei.dlg@40tude.net>
    <N5YSI.265849$Ob1.150248@fx13.ams1>
    <611cc185$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    <sfig7t$1knj$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Czy spalenie kościoła (razy 5 w Kanadzie) to "hate crime"?
    Date: Wed, 18 Aug 2021 12:07:29 +0200

    > Dorzucę kamyczek do tego ogródka, jaki trafił się w dzisiejszym
    > przeglądzie wiadomości:
    > https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/ekwador-
    co-roku-ponad-3-tys-dziewczynek-rodzi-przed-14-rokie
    m-%c5%bcycia-z-powodu-gwa%c5%82tu/ar-AANqCeK
    > Bardzo katolickie państwo, jak Polska. A mężczyźni wszędzie tacy sami.

    Im bliżej równika, tym wcześniej ludzie dojrzewają. Granica
    pełnoletniości 16~21 lat jest właściwa dla Europy. A i u nas wcześniej
    zawieranie małżeństw przez kobiety młodsze, niż 16 lat nie było
    wyjątkiem (przykładowo Kr. Jadwiga). Tak więc wieku byt się nie czepiał,
    bo to równik i kobiety stają się "dojrzałe" w wieku 11~12 lat, jak w
    Afryce. Zauważ, ze w artykule mowa "niektóre z nich mają 8 lat", czyli
    już w tym wieku mogą w ogóle zajść w ciążę.

    Natomiast niepokojące jest to, że ciąże te są wynikiem gwałtów. Przy
    czym generalnie chyba to jest większym problemem, niż sam wiek
    zgwałconych. Inna sprawa, że trzeba by było zbadać, jak oni te gwałty
    liczą. Bo może być tak, że w jednym przepisie mają gwałt ujęty, jako
    współżycie bez zgody kobiety, a w drugim, że kobieta zgodę może
    świadomie wyrazić powyżej 14 roku życia i automatycznie wszystkie
    przypadki współżycia przed 14-tym rokiem życia stają się gwałtem. W
    Polsce mamy tu dwa różne przepisy, a i to spotkałem sie z myleniem tych
    pojęć przez nieprofesjonalistów.

    Trochę inny - przynajmniej dla mnie - wymiar ma współżycie przez 12-to
    latkę z jakimś chłopakiem, z którym ona "chodzi", które odbywa się za
    jej zgodą - zwłaszcza w kraju, gdzie dziewczynki dojrzałość płciową
    osiągają w wieku 8 lat. A zupełnie co innego jest zgwałcenie dziewczynki
    - tu już to, czy ma 8, czy 18 lat nabiera jakby mniejszego znaczenia.
    Tych 50-cio letnich też nie wolno gwałcić.

    Wiara katolicka w Ekwadorze została poniekąd tam importowana. Rdzenną
    ludność zasadniczo wycięliśmy w pień. Przywieziono głównie Europejczyków
    i jako "tanią siłę roboczą" Afrykańczyków. To ciemnoskóre dziewczynki
    głównie najpewniej są tu w tych statystykach, choć przyznam, że nie
    sprawdziłem tego.

    --
    Robert Tomasik