  • Data: 2021-08-18 16:40:28
    Temat: Re: Czy spalenie kościoła (razy 5 w Kanadzie) to "hate crime"?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.08.2021 o 16:16, J.F pisze:
    > Przeciez jedno z drugim nie ma wiele wspolnego.
    > Wiek dopuszczalny do malzenstwa, czy do spolkowania w KK - to tylko
    > jakies poglady spoleczne reprezentuje.

    Ale te poglądy z czegoś wynikają.

    > P.S. jestes pewny tych 21 lat? Podejrzanie duzo ... a wczesniej
    > dziewczyny tam nie zachodza w ciaze?

    Chodzi mi o granicę wieku zamążpójścia, nie zaś tego, kiedy mogą zajść w
    ciążę. Wiedzę czerpię z rozmowy z kolegą ze Szwecji i to chyba
    kilkanaście lat wstecz. Mniej więcej zaczęło się od tego, że przyjechała
    grupa nastolatków uprawiająca "walkę wręcz" i tak mało ich pilnowali,
    żeby dziewczynki i chłopaki czegoś niezwojowani. Wówczas kumpel, który
    jest Polakiem, ale wyjechał do Szwecji jako dziecko i tam został
    policjantem zaczął nam tłumaczyć kilka aspektów.

    Przede wszystkim w Polsce dziewczynki chłopcami zaczynają się
    interesować tak w wieku 12~14 lat, zaś chłopcy pewnie ze dwa lata
    później. Tam podobno gdzieś koło 17~18 lat. Dlatego też nikt tych w
    wieku do 15 lat nie pilnuje "pod tym kątem", tak jak u nas przykładowo w
    klasach 1~3 problem nie jest znany.

    > P.S2. U nas tez bylo 21 lat ... ale dla mezczyzn. Czyzby wladza ludowa
    > bala sie, ze jej poborowi uciekna ?
    > Czy taki 18-latek, to jeszcze zbyt niedojrzaly, aby zostac mezem i
    > ojcem :-)

    Te granice ścisłe są moim zdaniem trochę "od czapy". Bo różnie się to u
    różnych osób rozwija. W wieku 13~15 lat znajdziesz dziewczynki, które są
    dziećmi i takie, że jak jeszcze się ubierze jak dorosła kobieta, to Ci
    do głowy nie przyjdzie, że nie ma 15 lat. Znam zresztą kilka takich
    kobiet w wieku 20~25 lat, że spokojnie mogą za taką trochę przerośniętą
    14-to latkę robić.

    U nas sporo Romów. Romka w wieku 18 lat z trójką dzieci nie jest jakimś
    szczególnym wyczynem. I wcale nie jest to wynikiem jakiegoś "lekkiego"
    prowadzenia - Romowie do tych spraw bardzo "poważnie" podchodzą, a tego,
    że oni tam w wydaja dziewczynki za chłopców w podobny sposób, jak u
    Arabów. Czyli rodzice się porozumiewają, i po "ślubie" żonę wychowuje
    teściowa z mężem. Dzieci będące małżeństwem z czasem sobie coś tam
    kombinują" i po pewnym czasie coś z tego może się urodzić. Uprzedzam.
    Badań nie prowadziłem, wiem to z opowiadań oraz samego faktu, że
    dziewczynki romskie w wieku 12~13 lat rodzą dzieci. Gdyby polka w tym
    wieku zaszła w ciążę (o ile by dała radę) to raczej by się to nie
    skończyło niczym dobrym.

    --
    Robert Tomasik