    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy sp. z o.o. musi mieć KRS?
    Date: Fri, 24 Jul 2009 09:24:30 +0200

    olo wrote:

    > Chyba z rok temu, podczas wpisu dotyczącego sprzedaży akcji, KRS
    > zażyczył sobie oryginału potwierdzenia zarejestrowania NIP. To kłopot
    > bo dając im oryginał musiałem notarialnie uwierzytelnić kopie. Nie
    > występowałem o uzupełnienie NIP a rejestr był przeniesiony z RHB i
    > czasów kiedy NIP-ów nie było.

    Ale widzisz, nie wnioskowałeś o wpisanie NIP do akt rejestrowych, to nie
    wpisali.
    Nie pamiętam dokładnie, ale był taki moment chyba w 2006, że jeden przepis
    wymagał złożenia
    czy przekazania do KRS numeru NIP, ale nie było przepisu odnośnie trybu
    przekazywania.
    Ja wtedy złożyłem normalnie informację do sekretariatu (nie na drukach
    sądowych, tylko zwykłym pismem)
    i jak uchwalili jakiś tam przepis organizacyjny, to dostałem postanowienie
    sądu o wpisaniu NIP do akt w rejestrze.
    Widać jak sam nie wnioskujesz, to nie wpisują. Nie odbywa się to z automatu,
    bo może jest jakaś kara
    za niedopełnienie i mogliby podreperować kasę?