  • Data: 2005-07-26 10:59:29
    Temat: Re: Czy mozna zwolnić za spódniczkę?
    Od: "bolo" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej ZHT" <P...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dc3fqf$t4q$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Po trzech okresach próbnych pracownik spisywał się dobrze więc
    > zaproponowałem mu stałą pracę , nastepnie podpisalismy umowę.
    > Przez pierwszy miesiąc wszystko było ok ale od jakiegoś czasu
    > pracownik(męzczyzna) zaczął przychodzić do pracy w spódniczce(mini)
    zamiast
    > spodni spod , której widać jego wydepilowane nogi. Zagroziłem że go
    zwolnię
    > jezeli nie zacznie się normalnie ubierać , ten odpowiedział mi że mamy
    > równouprawnienie i ma prawo ubierać się jak kobieta i , że go dyskryminuję
    > bo gdyby na jego miejscu była kobieta to bez problemu mogłaby pracować w
    > takim stroju(ma tu rację ale to byłaby KOBIETA...). Stwierdził że jezeli
    > straci pracę to wystąpi do sądu pracy o stosowne odszkodowanie i wygra.

    nie umiem odpowiedziec bezposrednio na Twoje pytanie ale sprobuj podejsc do
    zagadnienia innaczej
    -stworz regulamin pracy a w nim zapis, ze pracownik obowiazany jest ubierac
    sie tak i tak (np: zgodnie z obowiazujacymi kanonami mody w szczegulnosci
    kobiety to to i to a spodniczka nie krotsza niz 10cm (he he), mezczyznie
    spodnie z nogawkami niekrotszymi niz 5 cm ponizej kostki....)
    -daj ubrania sluzbowe (mozesz je kupis u mnie na przyklad:) ) i regulamin
    pracy w ktorym napiszesz: pracownikowi nie wolno przebywac na terenie
    zakladu pracy w ubarniu innym niz sluzbowe z wyjatkiem okresu niezbednego do
    przebrania sie z odziezy prywatnej 10minut przed rozpoczeciem pracy i 15 po
    zakonczeniu)

    pozdrawiam
    bolo

    ps. osobiscie uwazam ze niestosowne ubranie moze byc przyczyna zwolnienia
    ale to jest moja prywatna opinia, najlepiej zadzwon do urzedu pracy albo
    urzedu miasta -czesto maja biura doradcze w zakresie prawa pracy