  • Data: 2010-02-17 09:32:37
    Temat: Re: Czy mozna legalnie nie przestrzegac zapisow umowy?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Osobnik posiadający mail k...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Mnie się też tak wydawało, ale zostałem wyprowadzony z błędu (i to nie
    > jeden raz).

    Pierwsze przepisy z brzegu
    PoRD

    Art3.
    3. Jeżeli uczestnik ruchu lub inna osoba spowodowała jednak zagrożenie
    bezpieczeństwa ruchu drogowego, jest obowiązana przedsięwziąć niezbędne
    środki w celu niezwłocznego usunięcia zagrożenia, a gdyby nie mogła tego
    uczynić, powinna o zagrożeniu uprzedzić innych uczestników ruchu.

    czyli nie musi uprzedzac???

    Art6 (polecenia wydawane uczestnikom ruchu)
    2. Osoby, o których mowa w ust. 1(policjant) i ust. 4 pkt 2 (jakis inny
    inspektor), powinny być łatwo rozpoznawalne i widoczne z dostatecznej
    odległości, zarówno w dzień, jak i w nocy.

    czyli mogą wyskakiwać z nienacka???

    Art46
    3. W czasie postoju na drodze poza obszarem zabudowanym pojazd powinien
    znajdować się, jeżeli to tylko możliwe, poza jezdnią.

    czyli mozna spokojnie parkowac na krajówkach???

    Art 54
    3. Pojazd, który ze względu na konstrukcję, ładunek lub nietypowe
    zachowanie na drodze może zagrażać bezpieczeństwu w ruchu drogowym,
    powinien wysyłać żółte sygnały błyskowe.

    czyli nie ma obowiązku oznaczania takich pojazdów zółtym swiatłem
    błyskowym?

    Art 61.
    8. Ładunek wystający poza przednią lub boczne płaszczyzny obrysu pojazdu
    powinien być oznaczony. Dotyczy to również ładunku wystającego poza tylną
    płaszczyznę obrysu pojazdu na odległość większą niż 0,5 m.

    Czyli takiego ładunku nie trzeba oznaczac???

    To tylko kilka przykładów. Dobrze rozumiem?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,