    From: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy moja zguba jest moją wierzytelno?cią ?
    Date: Wed, 9 Jul 2003 17:50:27 +0200

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości > >Na
    podstawie art. 183 par. 1 k.c. ten kto znalazł coś zgubionego jest
    > Tak, ale z tego art. nie wynika, że znalazca to mój dłużnik.
    Dokładnie.

    > Precyzując dokładnie pytanie: czy komornik może dokonać ezgekucji z
    > mojej zguby ?
    Skoro ustaliliśmy, że dłużnikiem (Twoim) jest znalazca, to traktuje się go
    tak jakby był po prostu "jakimśtam" dłużnikiem (zapominamy jak powstało to
    zobowiązanie). Jeśli komornik mógłby zająć dług "dłużnika jakiegośtam" to
    może zająć Twoje mienie posiadane przez dłużnika-znalazcę. Ale aby komornik
    mógł coś zająć to musi być podstawa sądowa, tutaj musi być udowodnione, że
    faktycznie on jest znalazcą Twojej zguby.