    From: KLoSS <N...@a...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy jest sens walczyć ze spamem?
    Date: Sun, 6 Jul 2003 16:56:58 +0000 (UTC)

    sob, 05 lip 2003 o 23:20 GMT Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):

    > Przy szybkim łączu operacja taka walki ze spamem nie powinna zając więcej
    > niż 10 sekund. Klikasz i sprawa załatwiona. A gdybyś chciał walczyć ? Pisać
    > doniesienia, namierzać autora spamu to ile czasu by to zajęło ?

    Błąd, kliknięcie w link=
    1. Potwierdzenie istnienia adresu.
    2. Potwierdzenie uważnego czytania przychodzacych śmieci.

    i jako taki adres e-mail jest dla spamera dużo więcej warty, dlatego
    można się spodziewać szybkiego sprzedania takiego adresu następnym
    SPAMerom, jako adresu zweryfikowanego czyli więcej wartego.
    Szybko więc ilość otrzymywanych śmieci rośnie, czasem nawet w postępie
    geometrycznym, im więcej się wypisujemy i odpisujemy
    (np. na listy w stylu: nie chcesz więcej dostawać od nas ofert odeślij
    list z temate NIE), aż normalne korzystanie z poczty stanie się koszmarem,
    bo z kilku setek smieci ciężko będzie wyłapać _normalne_ listy.

    Dlatego sposoby walki ze SPAMerami stają się coraz bardziej brutalne, coraz
    częściej są blokowane całe domeny i klasy IP, jeśli brak jest reakcji
    odpowiedniego Abuse@ (np. całe klasy z domeny *.tpnet.pl bo
    a...@t...pl nie reaguje na zgłaszny spam, blokowanie listów z onet.pl,
    wp.pl czy o2.pl bo są Open Relay, czyli można przez nie wysyłać listy bez
    żadnej kontroli). Po szczegóły odsyłam do archiwum pl.news.mordplik.

    Pozdrawiam
    KLoSS
    --
    [ KLoSS - Andrzej Koszarek - Poznań - 30 ]
    Ludzie wolą życie w nieświadomości [ http://www.e-upr.org/ ]